• pabe

Cancerinsamling bluff?

Det ringde en tjej nyss och "ville utmana hela sverige att skänka en krona för varje dag i 2004" Hon tyckte att jag skulle stödja cancerforskning för 366 kr och det med klämkäcka hejarop...
    Sa att varje år fick 40.000 svenskar cancer, "ja visst var det hemskt!" babblade hon på utan att jag sa ett ord.
    Hon ringde inte från cancerfonden utan det var ett privat bolag...som hon rabblade upp namnet väldigt snabbt på.
    Inte en chans!! säger jag
    Jag känner mig inte så lättlurad att jag går på allt sånt.
    Jag skänker gärna pengar till ex rosa bandet o cancerfonden men alla andra...nej det känns för osäkert.
    Fler som fått detta samtal?

• Svar på tråden Cancerinsamling bluff?
  • pabe

Ska tillägga att jag tycker det är ngt skumt att de just ringer ikväll, när det ändå är bröstgalan...

• Tesie

JAG! Ringde en tant hit som dock inte var lika klämkäck, men hon rabblade upp det där med canser och att många får det och lite sådant, o sa sedan nge skumt namn på canserfonden, men pengar, Nä det fick hon inga!

• vadskajaghetadå

nej man ska inte tro på allt sånt...

• Äppelpaj

De ringer säkert just ikväll pga att de hoppas att folk är lättlurade och lämnar ut kreditkortsnr osv. Tur att du inte gick på det!

• Firren

Det ringde en tjej till mig, men det kan ha varit seriöst...vet ej. Man lyssnar lite halvt på dessa försäljare måste jag säga. Ringer ju alltid så dumma tider!
    Hon körde det där med att spela på samvetet "det är ju inte mkt för dig men för dessa sjuka människor"-ungefär, och då blir jag inte glad. Jag sa nej, kanske senare men inte nu.

• Princess Leia

Gå inte på det, när dom ringer... Det är bluff det är jag säker på....

• teresesod

ett tips, registrera er hos NIX-telefon, då slipper ni "telefontrackare"
    www.nix.nu

• Björkeli

För nåt år sedan läste jag om en rapport som "någon" gjort o resultatet i den innehöll att många många fonder som har ordet cancer i sig bara är bluff o båg...

Deras tips var att skänka till den "vanliga" cancerfonden eller barncancerfonden som är etablerade o seriös.

Min pappa gick bort i cancer så när de ringer hit, vilket ofta händer, o börjar rabbla upp om vilka som drabbas osv, brukar jag svara: Jag vet, min pappa dog i cancer...

O då helt plötsligt blir de inte lika gå-påiga...

Bra Pabe att du startade tråden så fler blir varnade!!

• pabe

theresesod,

Jag är anmäld i NIX sedan 6 mån tillbaka...

//PaBe

Svar på tråden Cancerinsamling bluff?