• vofflan

Kan man vaxa "skägget" på hakan?

Jag har ganska många hårda strån på hakan kan man vaxa de

Någon som testat?
    Växer det ut mer??
    Eller finns det någon bättre behanling??

• Svar på tråden Kan man vaxa "skägget" på hakan?
  • hidden angel

vore det inte bättre med pincett? för sååå mång hår e det väl inte?

• vofflan

nja ca 20-30 kanske alltid vass på hakan
    irriterande och fult tycker jag

• marina7712

Det skulle säkert funka att vaxa men för att vaxa måste ju håret vara 5 mm iallafall.

Annars ser jag inget hinder för det... Det är en myt att det kommer mer hår för att man tar bort det där redan är...

Lycka till!!!

• Åsa

Jadå, det går att vaxa, om du inte har känslig hy så att du får utslag av vaxet.
    Jag har en bekant som tar bort skäggstrån med elektrisk epilator, det är ju snartlikt.
    En kompis har fått hårstrån både i ansiktet och på ögonbrynen borttagna med tvinnade "snurrande" trådar av sin iranska hårfrisörska.

• penapöna

Pincett stimulerar hårväxten, så låt bli den. Det bästa är ju förstås om du går på någon behandling, diatermi eller laser, för att få bort håren. Men har du inte den ekonomin så prova hårborttagningscreme eller klipp (med en nagelklippare kommer man mycket nära huden).

• Pix

Min arbetskamrat vaxar. Mustach+ några strån på hakan och i ansiktet.
    Det fixar hon samtidigt som hon fixar sina ögonbryn .

• giz

krämer stimulerar hårväxten (skäggiga damen här ) absolut inget jag rekomenderar..... pincet gör drit ont..... nu ska jag testa vaxning....men troligen så kommer inte min hud tåla vaxet har oxå köpt en pincet som tydligen ska skicka radio vågor till hårsäcken så att den släper.... jaja jag fick den inte att funka iaf så funkar inte vaxningen så ska jag prata med vårdcentralen om man kanse kan få en remis så man slipper betala massor av pengar..... för här pratar vi inte om 30 strån här pratar vi skägg *hatar detta*

• Nallemajatjejen

giz
    Kan du tala om för mig ifall det går... Jag har ju också försökt få remiss till hjälp men det verkar inte som det blir nått...

• Edwina

Jag tycker att du ska vända dig till en hudterapeut och få hjälp med "skägget" så att du får bort det för alltid, Genom laser eller epillering.
    Visst kan man vaxa bort det men då kan du lika gärna plocka med pincett -samma sak! Om det inte är väldigt stora partier som kan vara jobbiga att plocka, då kan vax vara ett alternativ.
    Det KAN faktiskat växa mer hår i ansiktet om man rakar vaxar eller plockar eller använder creme MEN det behöver inte göra det. Lite som ett lotteri vissa klarar sig andra inte.
    Men däremot är det en myt att det växer mer hår på kroppen om man börjar raka eller vaxa osv. Håret í ansiktet är av en annan struktur än det man har på kroppen därför finns det risk för ökad hårväxt om man börjar men om man redan har grov hårväxt kan vax vara ett bra alternativ. Lycka till!

• vofflan

Min hårväxt i ansiktet känns som skäggstubb

Vilken är den snabbaste metoden , skulle testa epillereing men då skulle det hålla på i flera år

Svar på tråden Kan man vaxa "skägget" på hakan?