• Gofflan

Gravid= kompis lämnar mej

hej alla jag har på min sida tydigt några drömmar som tydligen slog in,

när jag överlyckligt läste på mitt grav test att det stod positivt så ringde jag först till en av mina kompisar och berättade nyheten och hon blev så klart jätte glad. sen såg jag att en kompis som jag umgåts mkt med och som var en av mina bästa kompisar var inne på mns så då tänkte jag att jag skriver det till henne...

men hon blev jätte sur och vägrade erkänna det bara gav mej spydiga kommentarer och loggade ut inte svarade i telefon, inte svarade på medelanden på lunar. tog väck mer som vän, och skrev i sin dagbok på lunar att jag var falsk och att jag bara snackade skitt och att jag var barnslig..

det är ju nu ibörjan at grav som man behöver mäst stöd. det hade väl alla velat....

Vad ska jag göra...???

kram alla

• Svar på tråden Gravid= kompis lämnar mej
  • Matillin

Ok så då tycker hon alltså att du är för ung gissar jag.
    Inte för att det ska spela någon roll om du är 16 och vill skaffa barn så ska väl inte bästa vännen svika??
    Dålig stil av henne..verkligen

Och du har ju haft ett långt förhållande med killen dessutom, är hon emot att ni är tillsammans oxå?

Vecka 20
  • 81a

20 år är inte alls för ungt för att li mamma. Kärnner man sig mgen att bli mamma då så är det rätt. DU har annat att tänka på nu än att oroa dig för henne... Undvik Lunar ett tag,, Det kanske du mår bäst av. Strunta i att kontakta henne. Om hon¨ångrar sig får hon kontakta dig. Men hon har visat rätt tydligt vad hon går för.

• Gofflan

nej det tror jag inte hon har alltid tyckt om jimmy med. jag fattar liksom ingenting, att hon bara skulle svika mej när jag värkligen behöver henne.. hmm blir så lessen.

• Gofflan

jag vill bara tacka för allt stöd jag fått här.. kram på er alli hopa

• Elis är min kärlek

Hade också en kompis som slutade höra av sig till mig veckan efter att jag hade berättat för henne att jag var gravid. Det är en av dom få personer som jag verkligen inte känne någonting för. Jag behandlar henne som luft när vi träffas på stan. För mig känns det som att vi aldrig hade varit vänner när hon gjorde så. Inte ens ett garttis fick man när man hade blivit mamma.

TS: Med andra ord, Skit i henne och bry dig inte ens om att ödsla tid på att fundera över det mer. Hon är ingen riktig vän!

• Wonka

Hon kanske är orolig för att du aldrig ska ha tid för henne nu? Hon kanske också vill ha barn och hade velat skaffa "samtidigt"?
    Hon kanske är den falska... Hon kanske inte ids vara med dig längre då ditt liv börjar handla om annat nu.

Ta ett snack en dag och fråga henne vad hon sysslar med, och sen skiter du i henne om hon fortsätter dryga sig.

Dom flesta vännerna verkar försvinna när man blir med barn, men du kommer säkert få nya så oroa dig inte!

• littlemisstrouble

Men 20 är väl inte så väldans ungt? Ni har ju vart tillsammans länge som du skriver å då borde ni veta vad ni vill och hon ska inte lägga sig i hur gammal du är.

Elakt skrivet av henne att hon är den enda som kan hålla benen i styr

• Gofflan

jag har försökt kontakta henne på alla möjliga sätt men hon svarar alldrig i varken tele,på lunar, på msn eller nått.hhmmm

• Gofflan

ja jag blev faktiskt lessen av allt hon skrev

• Elis är min kärlek

Gofflan: Gör som jag gjorde med min kompis, låtsas som att du inte bryr dig, skit i henne!! Varför ska du gå runt och vara ledsen över en sådan vän? Vill du ha sådana vänner? Jag är mest glad över att jag då (under graviditeten) verkligen fick veta vilka som var mina riktiga vänner. Nu vet jag, och dom som inte brydde sig om mig då bryr jag mig inte om längre. Tänk på dig själv nu och lill* bebisen. Du har väl andra vänner som bryr sig om dig?

Svar på tråden Gravid= kompis lämnar mej