Jag, ett måndagsexemplar.
Som rubriken lyder måste jag nog tillskriva mig själv epitetet Måndagsexemplar.
Inte för att jag råkade födas på en måndag, nej det var en lördag, men för att jag på något sätt råkar ut för oförutsedda åkommor och situationer.
Ibland blir jag lite trött på faktiskt en smula deprimerad över insikten men jag försöker hålla modet uppe.
Någon sa cyniskt till mig att jag var hypokondriker, ja det hade väl varit bra tänkte jag. Om allt bara var inbillning.
Men det är det inte, jag har de märkligaste åkommor man kan tänka sig. Får konstiga knölar, infektioner och sjukdomar som får läkarna att höja på ögonbrynen och klia sig i huvudet.
Inte tar det slut heller, de avlöser varandra som om det går i skift.
Vanliga förkylningar drabbas jag inte av alls, nej det ska vara lite värre grejer innan det drabbar mig.
Sedan har jag en benägenhet att råka ut för olyckor. Stora som små. Ramla i trappen, få ryggskott när jag tömmer diskmaskinen, sträcka mig när jag dammsuger och sånt som bara presenteras i humorform på film.
Jag tar hand om mig, tränar och lever ett nyttigt liv tycker jag själv. Röker inte, snusar inte dricker sällan alkohol och då alltid i måttlig mängd.
Jag känner tidvis stor avund mot mina medmänniskor som går genom livet relativt friska och sunda. Människor som inte vet vad det innebär att göra ryggmärgsprov eller magnetröntgen, för att inte tala om obehaget gastroskopi..say no more!
Jag undrar varför några av oss drabbas av mängder av komplikationer, medan andra aldrig drabbas av annat än en och annan influensa.
Gener? Miljö?
Vad tror ni? Hur ser ert liv ut?
Regerar Murphys lag även i ert liv eller glider ni omkring på räkmacka?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-03 12:41:31:
Jag kommer här in med ett boktips för oss som har det lite tuffare.
Den heter: Alla livets små djävligheter och är skriven av Eva Halldinger.
För mig har det betytt mycket att kunna läsa den boken och känna att jag inte är ensam i träsket.