• skånenettan

Tradera-fraktkostnad!

Har nyss vunnit en jacka till sonen i strl. 92. (inte stor alltså)

Säljaren säger att frakten går på 77:- kan detta verkligen vara rimligt??? Jag menar jag kar köpt vinteroveraller tidigare och betalt typ 50:- i frakt?

Verkar lite kontsigt eller?

• Svar på tråden Tradera-fraktkostnad!
  • skånenettan

FLER?? Inne och kollar på posten men blir inte klok på det riktigt!

Skickar man en jacka som brev eller paket? Jag menar man kan ju få den ganska platt och liten eftersom den bara är i storlek 92. Vad kan en jacka väga tro?

Känner mig väldigt osäker på om detta verkligen är rimligt!!

• skånenettan

Nej visst låter det hemskt dyrt, jag har köpt overall och mössa och en tjock tröja och då betalade jag inte mer än runt 50kr i frakt... *känns som hon försöker blåsa mig eftersom jackan blev ganska billig, 56kr*

• skånenettan

*hmm* känns inte rätt detta....

• skånenettan

Lilja84, ja det är det jag betalade för en stor vinteroverall, tjöja och mössa förra gången jag handlade där... skulle verkligen en lite jacka väga mer än det... skulle inte verka så rimligt va?

• skånenettan

synd att man inte har en våg så man kan kolla vad en jacka väger... men en höst/vinterjacka i strl. 92 kan de väga över 1kg tro?

• skånenettan

Ja det är kanske så... men känns orimligt om man jämnför hur mkt jag fick hem för 55:- senast, men då måste dom ha gjort fel såfall..¨

Det är en tunnfodrad höst/vinterjacka... Ja jag får väl betala och se glad ut men kommer väga jackan när den är hemkommen...

• skånenettan

Lilja84, javisst gärna! Det hade varit supersnällt!!!!

• skånenettan

Tack snälla! Ska bli spännande och se! Tittar in sen igen då!

• skånenettan

Tack snälla för era svar! Och tack snälla till er som gjort det extra besväret att väga till mig!!
    Får nog ta mig en snack med den där säljaren och be henne ta ut stenarna ur fickorna när hon väger sina saker:

Nej 77:- i frakt kommer jag ikke betala, men jag har ju nog inte så mkt val egentligen...ord mot ord tills motsatsen är bevisad och då har jag ju redan betalt henne sina pengar och kan ju glömma att få de åter....

• skånenettan

Lilja84, visst tusan försöker hon blåsa mig...! Det kan ju inte vara verkligt att den jackan jag köpt kan väga mer än en din rejäla vinterjacka!

Har mailat henne men inte fått ngt svar än.

• skånenettan

Nej, otrevlig blir jag sällan faktiskt- jag är alltid trevlig.  Och visst rör det sig bara om några kronor men det känns ju lite retligt
    Anledningen till att jag retar mig så är att jag är en sån ärlig-snäll människa som ALDRIG skulle få för mig att luras eller fuska... kan ju inte ens fuska i spel...

• skånenettan

nä precis, känns som hon hade hoppas att fler hade bjudit på hennes knappt använda jacka och fått mer än 56kr för den och därav försöker få en och en annan krona extra "till frakten"

Men det är ju risken man får ta som säljare på tradera att det kanske inte alltid blir som man vill... Men man är ju inte så dum att man bjuder högre än vad man behöver heller som köpare ju bara för att vara snäll...

Svar på tråden Tradera-fraktkostnad!