asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf
Det inte bara ser obildat ut, det är obildat.
Enligt mig, då.
Det inte bara ser obildat ut, det är obildat.
Enligt mig, då.
Ja, man är obildad för att man inte kan läsa inkorrekt svenska...
Oavsett vilket är det alltid sändarens (den som skriver) ansvar att se till att mottagaren (den som läser) förstår. Grundläggande regel i kommunikation.
Mrs Mattson, tja det är väl en fördom jag har. Bildade människor inser vikten av att uttrycka sig korrekt. När någon skriver som i ts exempel kan jag omöjligt tro att den personen ens har börjat på gymnasiet. Det känns helt enkelt ytterst obildat.
Du kommer nog inte få se en universitetsprofessor uttrycka sig liknande, oavsett sammanhang.
MrsMattson - jag tror ingen här skulle störa sig enormt på ett iaf mitt i en annars välskriven text. Men oftast är det ju inte så. Oftast använder man sig enbart av förkortningar, vilket får texten att bli obegriplig för många.
Och inte går det så mycket fortare att skriva o istället för och, i såna fall kanske man ska träna på sin fingersättning så att man kan skriva snabbt utan att behöva förstöra kommunikationen.
Mrs Mattson - och som sagt, det är upp till dig. Men du ska ju då vara medveten om att du kanske får mindre respons på dina inlägg, och det är enbart ditt "fel".
Jag har sett många inlägg liknande detta: "ååå asså vaffö ignorerar alla mej ja e ju snell o ja skriver i trådar o inga svarar o ja blir lessen o ni e dumma".
Jaa, varför ignorerar man såna inlägg?
Mrs Nelson - man hjälper personer med dyslexi bäst genom att skriva korrekt svenska. Och fyi: dyslexi manifesterar sig oftast inte genom diverse internetförkortningar osv.