Inlägg från: LillaLulla |Visa alla inlägg
  • LillaLulla

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Jag erkänner också. När jag ser någon skriva som i TS exempel, ser jag också bilden framför mig: En ung mamma som inte hunnit med lektionerna i skolan innan hon blev gravid. Lever på nudlar och tonfisk, varje dag. Typ.

Inget illa menat mot unga mammor. Jag är själv en sådan! Men jag bemödar mig i alla fall om att stava korrekt!

• LillaLulla

Det värsta av allt är nog när -is ändelserna kommer fram. Exempel: Rådis, mellis... Blä.

• LillaLulla

Ett typiskt inlägg på fl:

Jag hade nyss lagt min kotte i hans spjälis, o då kom mina päron å ba väckte han men då sa jag att dem inte skulle väcka han för han behöver oxå sussa.

Typ

• LillaLulla

TheDyingBride - men det är ju bara att kolla på Lunarstorm och alla presentationerna där... Skrivet i samma stil som ditt exempel - och alla bokstäverna i olika färg. Gärna olika varianter av knallrosa och -grönt.

Faktiskt, det var en diskussion om namnet Kevin här på fl. Och huruvida namnet var "white trash" eller inte. Min son heter Kevin, och jag hade gärna sett välformulerade, smarta svar av föräldrar som har hög inkomst och söner med namnet Kevin. Som jag själv. Men icke! "Asså, min pojk heter Kevin å vi e inga sopor!"

Mhm.

• LillaLulla

TheDyingBride - jag har också Lunar. Och en jäkligt snygg presentation, om jag får säga det själv! (raggarflickan, by the way... )

En rätt så kul sida, om man vill lära sig skriva som "kidsen": lunarizer.tapiren.org/
    Lunarizer

• LillaLulla

tmf: tammejfan
    pimpl: pissing in my pants laughing

Sedan kan jag tillägga att på lunar skriver jag på min dialekt, oftast.

Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf