Inlägg från: TheDyingBride |Visa alla inlägg
  • TheDyingBride

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Och folk som inte kan använda punkt. Eller komma. Eller stor bokstav i början (är iofs den minsta irritationen av dom).
    Och som skriver ihop allt så man blir helt knäpp när man försöker läsa vad som står.
    Nej, då låter jag bli att läsa istället, annars blir jag helt galen.

Och det finns måååånga fler ord som förkortas irriterande. Fast jag tror mest det är fjorton-femtonåringar som använder dom och skriver så? (Och bara det är irriterande, ÄNNU värre är det om det är vuxna människor som inte kan skriva ordentligt.)

• TheDyingBride

Shit här går det undan. Tre sidor att läsa som jag missat nu.
    Jag måste säga att jag tycker brist på punkt och kommatecken är värre än att skriva förkortningar till allt.
    Så länge det "bara" för förkortningar går det iallafall att läsa men satan vad snurrig man (jag) blir när det är en halv roman i ett enda stycke, utan punkter och helt konstigt formulerat.

• TheDyingBride

MansonDust:
    Det är förkortningar jag också använder. Finns några till som jag såklart inte kommer på nu. De tar ju ett halvår att skriva ut annars.

Har däremot svårt för förkortningar på ALLT. Gaah. Kanske är jag som börjar bli gammal bara?

• TheDyingBride

Jag tycker det är lättare att skriva korrekt än att skriva förkortningar.
    om ja ska skriva så här hela tin så måste ja tänka innan varje ord ja skrive för annars skriver ja riktit atomatist åsså måste ja tebax å ändra alla ord t förkortningar å den här meningen har tagit flera min att skriva nu

• TheDyingBride

Smultronbubbla:
    Jag har inte sagt något om att någon är obildad, har sagt ÄNNU mindre om som folk som har svårt med stavning.
    Däremot har jag svårt för folk som medvetet använder förkortningar till ALLT och skriver ihop meningar för det blir så himla rörigt. Och förkortningar är inte detsamma som stavfel, inte för mig iallafall.

• TheDyingBride

Smultronbubbla:
    Och nu läste jag ditt svar efter jag postat mitt. ;) Glömt det jag skrev.

• TheDyingBride

Smultronbubbla:
    Inte alls, om man vet vad det betyder.
    My Dying Bride är min favoritgrupp, därav nicket.

• TheDyingBride

Smultronbubbla:
    Du har inget att säga förlåt för. Inte så lätt att veta om man inte lyssnar på dom ju.
    Brukar dock förtydliga betydelsen lite nu och då för att folk inte ska tro jag är självmordsbenägen eller något, det kan ju tolkas lite fel. Du är långt ifrån den enda som tolkat det fel, tror det är två stycken som förstått betydelsen så.. Det säger rätt mycket

• TheDyingBride

Tigger is a she:
    Jag håller med.

• TheDyingBride

mästerkattenistövlar:
    Haha, min sambo skriver "dem" jämt. Jag blir helt galen! Det är den enda formen han verkar känna till.

• TheDyingBride

Fast det VÄRSTA är när det ser ut typ så här:

dÅ ba Så kOm vi Ba Å giCk bA å Då bA koM hAnS FaRSa va å dÅ bA skÄmDEs vi bA AsmYCkE ba Å hAn ba Nä sÅ fåR nI inTE göRA ba å vI ba NäÄÄäääÄÄääÄ vI är inGA fJårTiZZZar

• TheDyingBride

LillaLulla:

Men vad sjukt, ska familjen dömas efter namnen på barnen? Oj..
    Det har jag aldrig hört.
    Tror inte namnen har så mycket med att göra om man är "white trash" eller inte, men det är klart, svar som inte ens är skrivna ordentligt suddar ju knappast ut några fördomar heller. :/

Haha, jag är faktiskt medlem på Lunarstorm.
    Till mitt försvar kan jag säga att jag har ingen presentation alls och är där enbart för att jag har gamla klasskompisar och vänner som är där. Och de är medlemmar av samma orsak som mig. Jag är värdelös på att ringa och maila och då funkar lunar rätt bra, så länge man inte ger sig in i någon fjortisdiskussion.
    (Har flyttat 40 mil från min hemort så det är den enda kontakt vi har nästan)

• TheDyingBride

LillaLulla:
    Åh, nu måste jag genast in och snoka. Jag har samma nick som här. Det har jag överallt där jag är.

(fick lov att lunarizera den där texten också:)
    ÅH, NU måZtE Ja genAZt in oCH zNOKa... *PöZza* JAg har ZAMma NiKK zom Här... *PöZzA* DeT Har JA öVeraLLt där Ja äR... *tihi*

Gah! HUR kunde jag glömma *pözza* när jag skulle skriva fjårtizstyle förut!!

• TheDyingBride

rotflol: rolling on the floor lauging out loud.

• TheDyingBride

+ ett H där också såg jag. ;) (Skriver för snabbt)

Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf