Inlägg från: Tigger is a she |Visa alla inlägg
  • Tigger is a she

asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf

Ja, jag håller med. Bildad eller obildad skribent - jag läser ändå inte deras klipska inlägg, för jag orkar inte.

Jag har funderat över varför vissa skippar mellanslag men skriver kommatecken mellan orden istället. Varför? Och det är lite olika många kommatecken, finns det någon fantastisk regel man ska följa? Någon som vet?

• Tigger is a she

Men vissa förkortningar är allmänt accepterade, som i.a.f (i alla fall) t.o.m (till och med) o.s.v (och så vidare). Jag tror till och med att man fick lära sig vissa förkortningar i skolan, men jag kanske minns fel.

Det är de nya förkortningarna som inte behövs som är irriterande och som gör texten otroligt svårläst. Det finns ingen anledning att förkorta "eller" (som endast innehåller fem bokstäver) till "lr", eller "är" till "e" (som dessutom blir fel rent språkligt).

För mig känns det som lathet och kanske okunskap ibland. I alla fall struntar jag i att läsa sådana texter och inlägg, för jag orkar inte bry min hjärna att föröka reda ut språket.

Min förlust eller deras förlust? *rycker på axlarna*

• Tigger is a she

TygTiger:

Aaaah!!!!!!!bah fan så jäla bra asså!!!!!!!!!!!!!!!å ja hålle me dej oxå änna då bah ööööh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tigger is a she

Snacka om att överkompensera "Dem sa till dem att inte göra så".

• Tigger is a she

Ja, hellre det, även om jag är smått allergisk mot det också.

• Tigger is a she

Linnea83:

"men vad fördomsfulla en del är härFundersamfy på er!...har ni tänkt på att folk skriver tex,elr=eller pga att det går fortare? eller?"

Vad är bäst: att det går snabbt att skriva (för en person) eller att det går snabbt att läsa (för 3000 personer)?

Fördomsfull? Jag står fast vid att jag tycker det verkar obildat att tro att de flesta vill läsa sådana svårlästa nypåhittade förkortningar.

• Tigger is a she

Jag undrar fortfarande:

Vad är bäst i en text - att det går snabbt att skriva (för en person) eller att det går snabbt att läsa (för 3000 personer)?

• Tigger is a she

TygTiger:

"För att vara lite mer positiv för en gångs skull (istället för gnälltiger):
    Det här tycker jag OM!:
    Stor bokstav i början av meningar
    Skiljetecken
    Endast vedertagna förkortningar och då i måttlig mängd
    Styckeindelning av långa inlägg
    Brödtexten satt i 'normal' stil och fetstil/kursivt/versaler endast använt för betoningar
    Smileys"

Ja! Det tycker jag också om Framför allt gillar jag korrekta och rätt antal skiljetecken på rätt plats

/Positiva Tigger

Svar på tråden asså ja d e en tjej lr ja tror det iaf