Satanism
Satanism är ett så otroligt stort ord.
För mig som levt som satanist/djävulsdyrkare i över tio år har en sorts syn av det, medans andra har en annan. Så ingen kan säga att jag har rätt eller fel.
Men jag dyrkade allt som stod för ondska (det är skillnad på ondska och dumhet) och såg det som är mörkt och okännt som ett kall.
Satan var för mig en energi, en kraft som fanns inom det innersta mörkret hos människan.
Och jag hade förr i tiden olika ritualer som är lite för personliga att skriva om här. Men det förekom offer av olika slag.
Jag har inte riktigt samma syn idag som jag hade förr. Men jag anseer mig fortfarande tillhöra den mörka sidan
La Vay satanism har jag vissa sympatier med, men tycker det inte har någonting med sann satanism att göra.
Vilken människa som helst kan sympatisera med La Vay, det är sunnt förnuft i många av hans "budord"
Men att kalla det Satanism är helt fel. Sataniska sekter/ordrar är isåfall True Satanist Horde eller MLO eller OTO.
Dom hyllar en kraft/gud och det är precis vad Satanism handlar om, enligt mig då, eftersom satanism är väldigt individuellt