• Tiril

Kan du tänka dig att köpa städhjälp?

Jag har inget emot att betala pengar för att låta en städare komma hem hit och fixa o dona 1-2ggr om året. Det skulle vara så skönt att komma till ett rent hem utan att vara skit-trött av allt städande.

Hur är det med er?

• Svar på tråden Kan du tänka dig att köpa städhjälp?
  • Novus

Självklart!
    Kanske inte ofta, men någon gång ibland

• Ängel1982

Hade jag haft råd , så absolut.

• SaraoAlbin

Självklart!!! (om jag hade råd till det..)

• fruis

Går subventionerna igenom kommer vi omgående att ta in städhjälp varje vecka som kan dammsuga och skura. Är trött på att ägna helgen åt städning när man egentligen vill ägna sig åt barnen. Tycker det är en toppenidé!

• Tiril

nån som vet vad det kostar med städning?

• Alicemamma

Jag hade absolut tagit hjälp med städningen lite då och då. I alla fall när det är dags för storstädning

• maniana

Jag kan tänka mig det när jag har familj i framtiden, och kanske bor större än nuvarande trettio kvadrat. Men rätt ska vara rätt - jag ska ha en manlig hemhjälp! För jämställdhetens skull.

• CeeJay

Ja det kan jag tänka mig att göra! MEN nu är min sambo städpedant och städpolis så vi behöver inte så mycket hjälp utifrån

• Pyret 78

Absolut!! Det skulle underlätta en hel del. Även om jag går hemma och är mammaledig så har jag inte all den tiden över att greja en massa hemma. Skulle vara skönt att kunna lägga all tid på barnen när de är små.

• mludvigs

Ja defintivt storstädningar typ en gång i måanden skulle vara hur skönt som helst!

• Kix

Absolut! Finns inget vi hatar så mycket som att städa, det är ett säkert sätt att få humöret i botten. Så nu när vi flyttar till hus ska vi definitivt skaffa städhjälp 1-2 ggr/månad. Värt att lägga pengar på i mitt tycke.

• Kixi

Utan tvekan..speciellt nu när vi köpt hus, när vi väl flyttar upp till huset kan jag mycket väl tänka mig att ta in städhjälp kanske 1 gång i veckan eller 1 gång varannan vecka, skulle vara värt det för att kunna ägna sig mer åt barn och familj och sånt som är skoj!

• Kixi

Kan nämna att jag själv har arbetat med att städa andras privata hem och jag tyckte att det var en ganska trevlig syssla faktiskt, betydligt trevligare än att städa kontor och dylikt. Och så himla dåligt betalt var det inte heller tycker jag, kanske arbetade jag på rätt företag :)

• Envis som en mulåsna

Absolut! sicken lyx att få lite hjälp.

Mamma till stålpojken 4 månader och 2 veckor
  • Charlott29

Jag och min sambo diskuterade det i morse när vi läste på text-tv att det skulle komma att kosta ca 155:-/timman med alliansens nya förslag. Vi konstaterade då att vi lätt kommer att ta städhjälp inför sommaren och julen och få hjälp med en ordentlig genomkörare/grovstädning, så kan man lägga den tiden på familjen istället.

Svar på tråden Kan du tänka dig att köpa städhjälp?