Importerad invandrare
Hej nu blev jag jattearg!!
Vilket otroligt elak person att uttrycka sig sa klumpigt!
Jag ar adopterad fran Thailand och har aldrig direkt haft nagra problem med det. Jag har aldrig upplevt mig sjalv som importerad eller liknande.
Jo, forresten, jag har fatt kommentarer liknande de som Vtoria beskriver for lange sen nar jag hade en aldre pojkvan, annars inget.
Forstar dina kanslor och vill bara saga att jag beundrar ditt satt att vara odmjuk infor hans okunskap trots att du blev sarad. Bra gjort!
Men vad menade avsandaren egentligen?
Jag har flera adopterade kompisar fran Asien och ingen har upplevt nagra storre problem men nagra andra adopterade kompsar fran afrika och Iran har tyvarr blivit utsatta for en del elakheter.
De har blivit kallade elaka saker av vissa som har refererat till att de skulle vara invandrare och inte adoptivbarn. Kan ju iofs vara svart att veta.
Jag har absolut inget emot invandrare men det ar dock en skillnad pa att vara invandrare och adopterad. Jag vill bara poangtera den faktiska skillnaden och menar inte att saga att nagot ar battre eller samre.
En av mina vanner som ar adopterad fran Iran sokte ett jobb forra aret och nar han kom dit pa intervju sag anstallaren minst sagt forvanad ut eftersom han har ett valdigt vanligt namn typ "Johan Svensson" och talar med klingande norrlandska men ser ut som en iransk man.
Anstallaren hade uppenbarligen vantat sig en helt annan person.
Han fick inte jobbet och vad det beror fick han aldrig veta.
Vi blev alla ledsna nar han berattade detta..