• Callina

Flyga luftballong ???

Min pojkvän fyller jämt och jag tänkte ev köpa en ballongtur år honom eftersom jag vet att han hemskt gärna skulle vilja flyga just ballong.

Till saken hör att jag själv är så harig :( känns skitläskigt och jag kan ju inte gärna (kan och kan men vill inte) köpa åt bara honom och så står jag och tittar på.. Det ska ju också vara något vi gör tillsammans.

Någon som har flugit och kan berätta lite om hur det var?

Läskigt?

• Svar på tråden Flyga luftballong ???
  • Tant Green

Det var jättehärlig! Nu är jag visserligen inte höjdrädd, men jag har hört att även de som är det tycker att det går bra med ballong. Det är tydligen skillnad mot att t.ex. vara högt upp i ett hus för att man inte har någon kontakt med marken. Det enda jobbiga var att det det blev så varmt på huvudet när de eldar på. Sätt på dig något på huvudet

• Näckrosen

Lite läskigt, men mest underbart.
    Det enda som hörs är när de gasar. Annars är det tyst och lugnt. Man hör ljuden från backen.
    Eftersom man flyger med vindens hjälp är det vindstilla i ballongen.
    Helt fantastiskt!
    Klart ni ska flyga!
    /Cia

• Callina

Sudd: vilken månad flög du? :) Var det inte åtminstone läbbigt innan ni hade kommit en bit upp? Jag är skraj för att jag kommer att sitta ned i korgen och bara vara skiträdd hela turen..

• Callina

cicci2: hehe vad var det du tyckte var läskigt? :)
    (försöker förbereda mig mentalt) ;)

• Tant Green

Det var sommar. Nä, jag tyckte inte det var läskigt. Men jag gillar å andra sidan att åka Fritt fall också

• Callina

Sudd: jag har åkt fritt fall *haha* usch.. det var ren dödsångest... fegis... jag vet..

• Tesie

Vart kan man köpa en luftballong resa?

• Näckrosen

Hej.
    Det jag tyckte var läskigt var starten. När man kände att korgen lämnade marken och man stog på bara korgen. Inga "reglar" i botten.
    Men sen var det bara härligt, när man kommit upp ovanför träden.

Jag flög förövrigt med uppner, som stog i inlägget ovanför. Vi flög över Stockholm.
    Jättetrevlig personal.

Jag fick en tur av mina arbetskompisar i bröllopspresent och min pappa fick en tur av mig och min bror i födelsedagspresent, så vi flög tillsammans.
    /Cia

Svar på tråden Flyga luftballong ???