• Anonym (tjockis)

Nutrilett, bra eller dåligt??

Har läst här innan att man inte ska börja äta nutrilett för det är "skit"...

Vill bara veta varför man säger så,höra era erfarenheter både positiva o negativa då jag nu funderar på att börja äta/dricka nutrilett...

Någon?

• Svar på tråden Nutrilett, bra eller dåligt??
  • smurfan82

Smakar inte gott alls...smakar rent ut sagt skit...Men klarar man av att få i sig det tycker jag att det funkar bra som kickstart i viktnedgången

• Göteborg

Ja det smakar skit, det är ett som är säkert. Och inte blir man mätt heller, fast numer finns det nutrilett-kapslar att köpa som sväller och fyller ut magsäcken. Chokladsmaken är "godast".

Och ner i vikt går man, som smyrfan82 skrev så får man en bra kickstart.

• Lajsa76

Skulle vilja säga att det är en kortsiktigt lösning om man vill gå ner i vikt och stanna där.. kanske också beronde på hur mycket man ska/behöver gå ner.
    Men som föregånde också skriver kanske det kan vara en "bra "start.

Stolt och tacksam mamma till Isak och Arvid.
  • Göteborg

Lajsa76, du har rätt, man kan inte ta nutrilett som nån mirakelkur och tro att man kan goffa som vanligt sen. Det krävs att man äter nyttigt och rör på sig också.

• Hemma hos oss

Jag gillar smaken! *S*
    Visst, det är en osund metod, men för mej har den varit snabb och effektiv när jag velat gå ner ett par kilo.

• Anonym (tjockis)

Men alltså det funkar iaf? Om man snabbt vill gå ner ett par kilo?

• Hemma hos oss

På mej har det funkat bra. Fast det är säkert tio år sedan jag "nutrilettade".

• Anonym (Rultan)

Jag bantade ner mig i samband med en separation, var riktigt taggad och gick ner 10 kg på 8 veckor, totalt gick jag ner 16 kg och var ursmal. Åt ca 5 påsar per dag plus lite kokta grönsaker med ca 1 dl kokt ris till middag. (Hade "svullat" med mycket god mat, såser, vin, chips mm ihop med sambon så jag hade verkligen dåliga matvanor). Knaprade morötter och blomkål, var frusen men mådde jättebra. Höll vikten bra länge, men efter ett antal år, barn och pizzor senare lyckas jag inte gå ner mer än ett par kg med Nutrilett. Tyvärr.

Jag kan bara säga; Testa! Ge det ett par veckor och se vad som händer! Om Du har tur som jag hade första gången så kan Du rasa i vikt utan större ansträngning och utan att gå upp så mycket om Du lägger om matvanorna när Du känner Dig nöjd med nya vikten!

Lycka till!

• kaffebönans

Jag byter ut ett mål per dag, oftast lunchen. Jag äter frukt sen fram tills middag. Man blir inte mätt men om man äter en banan till funkar det utmärkt. Äter äpplen oxå.

Caffelatte är helt klart godast, ställ den i kylen ett tag så smakar den precis som en islatte!

• Anonym (tjockis)

Tack för era svar!
    Anonym (Rultan) & kaffebönans: Så man kan aalltså äta lite grönsaker och frukt till?...
    Kan jag börja när som helst? Bara gå o köpa det imorgon?`Vad kostar det o vilka produkter ska ja köpa...?

• kaffebönans

Jag köper dom färdiga för att det är enkelt sen har jag hört att pulvret inte blir riktigt samma sak som den färdiga, äckligare alltså. 20 kr ligger dom på, nån krona hit diffar. Du kan börja imorgon om du vill

Lycka till!

• Anonym (Rultan)

Kolla viktväktarnas tabeller för grönsaker och frukt. Vissa är rena sockerbomberna och fettfällorna så undvik dem. Om du inte har koll på vad du kan äta så håll dig i början till blomkål, ärtor, morötter, broccoli, äpplen och apelsiner. Det är lätt att komma ihåg. Skippa avocado.

Det är ganska dyrt, ett par hundra drygt för en låda, men om man jämför med vad det kostar att äta frukost, lunch, middag och mellanmål så är det billigt. Skaffa en shaker och om du inte har riktigt iskallt vatten i kranen så ha alltid en tillbringare med vatten i kylen så du kan göra kalla "drinkar" direkt. Asäckligt om de är "ljumma". Chokladsmaken gillade jag, fast den har en pikant bismak av sågspån. Det är lite av elljusspår över det hela. Men man vänjer sig, och när kilona trillar av så blir det en ren njutning att få hinka i sig sin lilla Nutrilett!

• Rååsa Smurfen

tycker nutrilett funkar jätte bra men efter kuren är det ju såklart viktigt att äta rätt o gärna lite motion ,morgonpromenader  är super bra . Och att lägga in en äta dag i veckan under kuren o efter.Jag tycker choklad smaken var god inte de första gångerna men efter några stycken så var den helt okej så även om du tycker första är super äcklig ge inte upp.

• Annica74

Det e klart det funkar..massor med människor går ned super mycket..MEN..dom går upp det igen när dom börjar äta som vanligt..en snabbkur kan man väl kalla det..jag tror inte på nutrilette eller natur diet..jag tror på rätt kost o mera motion än vanligt det är det ulimata! lycka tll

Svar på tråden Nutrilett, bra eller dåligt??