• Bebis Anna

vad kostar en potta?

och vilken potta rekommenderas? ska börja pottträna min 8 månaders tänkte jag, och vet inte ett skvatt om pottor? någon som vill tipsa om pottor och om någon vet vad de är för priser dom ligger på så är de ju toppen bra.

tack!

• Svar på tråden vad kostar en potta?
  • Mia m Rasmus

Det finns från 40 kr upp till runt 300.... Babybjörn är den som är dyrast

• Bebis Anna

har ni nån potta? vilken i såfall? e babybjörn bättre en de andra billigare vet ni de?

• Pyret 85

Jag köpte en potta för 69:-, funkar minst lika bra som en potta för 300:-

//Mamma till världens sötaste Lian
  • Bebis Anna

ok.... jag ska kolla efter en som inte är babybjörn iallafall, känns som man ibland betalar för märket istället för varan. det hör inte hit men när började ni pott träna?

• zwilling

Mina tvillingar är sju månade vi har börjat så smått. Köpte pottor på ÖB för 30 kr tror jag.

• väntar o längtar

Det är ju skillnad på pottor och pottor ibland. Bland annat BabyBjörn (finns säkerligen fler) har en pottstolsmodell och den är väldigt bra om man ska potträna tidigt.

• Bebis Anna

ja de e sant. kanske bra o tänka på att den ska ha rygg.... bra de ska jag tänka på.

• myskatt

Vi har en från Coop som kostade 49.-.

Tilde bajar (nästan) uteslutande på den sen hon va åtta månader.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Cecci78

dessutom har babybjörnen (och andra säkert?) en "lös" potta som man tar ur stolen och då är det lättare att hälla  ut i toaletten.

• Suskiv

Vi har en 20 kr potta och en babybjörn classic potta. babybjörn är mycket bättre och barnen 3 år resp 22 månader vill inte sitta på 20 kr pottan.

• Bebis Anna

jag köpte en potta i turkos från babyproffsen.... för 95 :- hoppas den funkar länge... fanns ingen större skillnad på babybjörns orginal potta och denna jag köpte... och de är bara o fylla pottan med vatten så flyter de mesta upp och de är bara o spola ner. man kan även fylla i lite vatten i pottan innan de kommer nått i den så de fastnar hehe.
    men den har funkat bra.... tjejen kissar o bajsar i den redan. brukar sitta där i lugn o ro :) bild finns i galleriet hehe :)
    tack för era svar.

är så besviken på babybjörn, finns likvärdiga grejer om inte ens bättre.... tycker man får betala för märket istället för varan. se bara på bärselen, as kass!

• Hanakana

Vi har en Babybjörn-potta, som en liten stol med litet ryggstöd. Tycker att det är värt att investera i en bra och framförallt bekväm potta till vår dotter, hon skall ju trots allt öva sig och sitta i den många många gånger. Jag tror att den kostade runt 300 kronor. Det fanns en löstagbar liten behållare inuti också, bra att slippa baxa runt och diska ur hela den stora pottan...

Svar på tråden vad kostar en potta?