• Eveline

Rastaflätor!!!

Jag tänkte göra flätor som sitter permanent. Har gjort det förr men då var jag barn.

Nån som vet vad det kostar om man vill förlänga samtidigt å hur länge brukar dom se bra ut???Går det att fläta upp eller väntar man tills håret har växt ut å sedan klipper bort dom??

• Svar på tråden Rastaflätor!!!
  • dalarnarules

jag vill också göra men det kostar nog för mycket för min plånbok.. det tar jättelång tid bara så är man beredd att sitta ner i 6-8 timmar så visst..
    kan tänka mig att man måste ta ut dom efter en månad eller två eftersom håret växer som vanligt ca en cm i månaden...

• Eveline

Hmmm då är det ju bara en plåga *S* Nä trode man kunde ha dom i typ ett år även om håret växt men det kanske ser jätte fullt ut...

• marina7712

Jag hade rastaflätor med förlängning, detta kunde jag ha i ca 1 mån sen såg det för j*gt ut....

Ska man kunna ha dom i ett år får man göra dreadlocks av det när det växer ut men det är både jobbigt och ohygieniskt.

Kan tillägga att man kan fläta upp det så man behöver inte klippa av det men håret tar VÄLDIG stor skada så det ser helrisigt ut sen.

• Eveline

Tack Marina *L* Tänkte fläta eftersom det redan ser förjävligt ut men jag vill inte se mer förjävlig ut *S* Så jag tror jag skippar det...får helt enkelt se ut som en rugguggla i håret tills amningen är klar med den lilla i magen *S*

Svar på tråden Rastaflätor!!!