Dop/namngivningspresent ni uppskattat?
Min syster och hennes man ska ha namngivningsfest för sin dotter. Skulle vilja ge henne en lite annorlunda present. Vad era barn fått för presenter på dop/namngivning som ni uppskattat särskilt mycket?
Min syster och hennes man ska ha namngivningsfest för sin dotter. Skulle vilja ge henne en lite annorlunda present. Vad era barn fått för presenter på dop/namngivning som ni uppskattat särskilt mycket?
Vi fick en tårtspade i silver med Leos namn fint ingraverat. Trevligt att ta fram vid födelsedagar osv, plus att det är ett fint minne som Leo tar med sig när han flyttar hemifrån och så. Flickor kan man ju ge smycket och så, det känns svårare med presenter till pojkar tycker jag...
puttar upp!
Eftersom jag gillar att brodera och vet att det (oftast!) är en uppskattad gåva att få (eftersom man har lagt ner ett antal timmar på att få den färdigställd, det är ju inget man direkt shoppar på 5 minuter ) så gjorde jag en doptavla till min mans brorsbarn när han döptes.
Jag och mina syskon har var sin dopvepa, likaså min man. De är en rolig sak att spara på och ta fram när man blir äldre. Det tycker i alla fall jag!
stolar (en hantverks gjord utan spikar och dyl, samt en med målad med födelse datum och dyl), lyckopenning, inträde i skb bostadskö. Hon fick ett special designat halsband också som var jättefint.
Jag beställde ett smycke till vår dotter på labanshop som jag hämtade i dag med spöket laban , suuuperfint
Ett guldhjärta ur Smyckas spring collection, en handmålad jättespargris med Ellas namn på GUMMISTÖVLAR det var så kul för vi hdae inte önskat några sånna och de var sååååå söta. Röda m gula stjärnor (Som "morbror" gottegris påpekade-de ser ju ut som Dumlegodis...) En handgjord jättefin röd docksäng med utsågade hjärtan på gavlarna. Bokserien Min skattkammare, ett äppelträd (presentkort)
Vet att en present vi har gett har varit mycket uppskattad - En liten termos (0.5 l) med namn o dopdatum ingraverat.
Passar ju mycket bra speciellt till flaskbebbar, som måste ha varmt vatten med sej... =)
Vi har gett bort en handmålad pall med namnet på barnet plus en söt figur målad i hörnet. Den blev uppskattad. Till en flicka har vi gett en spegel med knoppar för halsband som också hade namnet plus figurer målat på den. På baksidan skrev de vem som hade gett spegeln plus dopdatum.
Jag eller rättare sagt sonen, fick ett struts ägg av en vännina, som hon skrivit namn, födelsevikt o längd.
Vi fick oxå ett eftersom vi gifte oss samma dag, med datum o våra namn.
Kan man hänga i snöre lr ställa upp!!
P.s givetvis ett urblåst ägg
Eric fick en tavla från Målar-Liza (tror hon heter så), den är iallafall köpt/beställd på Gallerix. Jättefin. Han fick dessutom beställa avtryck från Lifestone - jätteroligt!
Min son fick en gästbok där alla skrev sina namn och lite kloka ord.
vi fick en ask i silver med en nalle som satt på ( i sten eller liknande) graverat med min dotters namn samt årtal. och den är till för att lägga tänder i :D verkligen speciellt och uppskattat hos oss :D
Tyra fik massor med fina saker, men en av mina favoriter var en jacka där hennes namn var broderat på baksidan.
Min vän som hon fick den av hade lämnat in det på en sybehörsaffär så de hade fixat det.
Hade dop för min lilla tös för 3 veckor sen och hon fick mycket fint, men det jag tyckte speciellt om va de inbundna Astrid Lindgren böcker hon fick. Såg sen på Bokia att alla hennes böcker finns i denna utgåva med röd rygg och hennes autograf ingraverad i guld...Jättefina och nåt hon verkligen kommer att uppskatta. Fick detta av en av sinna faddrar och denna sa att hon kommer fortsätta ge dessa böcker till födelsedagar och jul och som "faddergåva" på kommande "dopdagar"....jättef ina och bra present även i fortsättningen...
Jag gillar presenterna från Sagofabriken . www.sagofabriken.se Både böckerna och filtarna är kul dopgåvor.
Lycka till!
När Leo döptes fick han bl a Stora Monsterboken" och "Stora Spökboken" De kommer han nog ha mycket glädje av. Fick också en stor mjukishund som består av mer huvud än kropp - jättesöt!
Av farmor och farfar fick han en stor tavla gjord av Ann Geddes med en liten bebis som sover på en stor flugsvamp!
Vår son fick bla en stjärna uppkallade efter sig, många fina sagoböcker och sångböcker. Sen skänktes det även pengar till välgörande ändamål, vilket jag tycker var en av de bästa presenterna.
Vackra handmålade dopstolar eller doptavlor är min favorit.
Kolla in : presenthantverk.sidan.nu
Våra killar fick fickpluntor med namn och datum ingraverat. Lite kul med nåt de får använda först som vuxna.