• Anonym

Analsprickor

Kanske borde man inte fega med sina rumpproblem utan stolt stå för dem, men men... nu fegar jag i alla fall ;)

Jag har råkat ut för sprickor i mellangården och kring analöppningen. De är pyttesmå men svider som tusan! Till saken hör att både jag och min man tänder väldigt på analsex (både ge och ta för oss båda! :)) så detta har liksom - förutom att det gör lite ont på toa - sabbat vårt sexliv!

Sprickorna uppkom INTE i samband med våra glada lekar, utan under en period då vi båda låg ganska lågt rent sexuellt. I början kliade det något fruktansvärt, men det problemet är borta nu, däremot blir jag inte av med sprickorna! Jag har haft dem i större eller mindre omfattning i ca 4 månader och nu börjar vi ledsna på det båda två!

Är det NÅGON som har ett bra tips? Huskur? Något på apoteket? Eller måste man till farbror doktorn och säga som det är? Det känns liksom lite jobbigt...

• Svar på tråden Analsprickor
  • Anonym

Köp mandelolja i en hälsokostbutik och smörj med morgon och kväll ett tag och se om huden blir bättre. Jag har det ibland men det brukar gå över efter någon vecka.

• Anonym

Jag rekommenderar salvan Repair som finns på apoteket, har inte provat det på såna här problem men den är toppen på det mesta!

Håll rent, torrt och luftigt. Bomull, och inte string.

Lycka till!

• Anonym

Idominsalva funkar till allt! Har fått bort sprickor i händerna, sår mellan tårna och även munsår med det!

• Anonym

Tacktack! Ska genast ge mig ut och shoppa! Vill ju kunna leka med maken så snart som möjligt ;)

• Anonym

Om det inte gått över av sig själv på så lång tid så tycker jag verkligen att du ska låta en läkare kolla, det finns bra kombinationsmediciner att ta till som häver inflammation och smärta och underlättar läkningen.

Det är inte bra för kroppen att gå så länge med sår i den regionen, för risken för att blodet kontamineras av bakterier finns där hela tiden och det är inte nyttigt varken för dig eller barnet.

• Anonym

Har du inte fått svamp - tycker att jag känner igen symptomen. Smärja med canesten eller annan salva om det inte går över.

• Anonym

Jag tror att du har fått sprickor efter att ni har haft för mycket sex utan att du har varit tillräckligt avslappnad..
    Använder ni ett bra glidmedel???
    Jag och min man beställde ett jättebra glidmedel över internet och det funkar jättebra.. Har en god doft av smultron..
    För att det ska läka kan du använda Idominsalva eller Inotyol (Finns receptfritt på apoteket)..
    Det är samma sorts salvor som man använder på barn mot röda rumpor..
    Lycka till!!
    *Kram*

• Anonym

Precis som en annan anonym (andra ovanför) säger... Det låter faktiskt som svamp. Jag får likadant. Först kliar det så man blir tokig och sedan får man små sprickor om man har otur. Mína sprickor har inte heller gått bort av sig självt. Var till gynläkaren som beordrade Diflucan och Pevaryl... Med salva och allt så gick det bort efter några dagar/en vecka... ca...

• Anonym

Ska till gyn i morgon, får se var de säger. Får väl be dem ta en extra noga titt ;)

Tack för alla råd och tips!

Svar på tråden Analsprickor