• Carola 77

Tvättmedel...

Jag har tänkt att börja tvätta det jag inhandlat till bebisen (kläder, filtar, bäddset m.m) och nu undrar jag om man ska tvätta sådana saker med något extra milt tvättmedel? Hur har ni andra gjort? Kan ni rekommendera något bra tvättmedel? Tack på förhand!

• Svar på tråden Tvättmedel...
  • Lillen06

Jag har   Via- Sensitive-colour tvättmedel...
    Softlan hypo allergic sköljmedel.. har kompisar som har dessa och de tycker de är bra... luktar mums..

• MammasJulia

Skona har vi den utan lukt. bvc rek. den

• vernis

Via Sensitive
    Viva har utvecklat marknadens bredaste sortiment av oparfymerat tvättmedel. Det passar dig som har känslig hud, allergi eller dig som bara vill välja bort parfymen. Via Sensitive finns som pulver och som flytande tvättmedel för både färgade och för vita kläder. Samtliga produkter i Via Sensitives sortiment rekommenderas av Astma- och Allergiförbundet. går även bra med deras

Comfort Sensitive: Comfort Sensitive är precis som Via Sensitive utvecklad för dig med känslig hud eller som kanske inte tycker om parfymerade sköljmedel. Comfort Sensitive är 100% fritt från parfym och färgämnen och rekommenderas av Astma- och Allergiförbundet.

Ariel Sensitive innehåller inte parfym och rekommenderas av Astma och Allergiförbundet. Ariel Sensitive kan användas till alla plagg som tål maskintvätt och finns i både pulver och flytande form. Rekommenderas til vit och ljus tvätt.
    ariel finns även i Color

Till sidans innehåll
    Mat & inspiration Butiker & varor ICA Kort & bank Kundservice Min sida Om oss Corporate information Mina butiker Mina erbjudanden ICAs egna varor Sortiment Varumärken Tryggt att veta ICA Gott liv Spåra ditt ICA Kaffe Historik Reklamfilmer Sök butik Sök butik via karta Våra olika butiker ICA Nära ICA Supermarket ICA Kvantum Maxi ICA Stormarknad Service i butiker Vänliga varor Uttagsautomat Ombudstjänster Tapp bensin Logga in
    Till min sida Till banken Personnummer
    (10 siffror)

Skona ? för miljön
    Skona är ICAs miljövarumärke för tvätt- och diskmedel, papper, rengöringsmedel och städprodukter. Samtliga produkter är framtagna för att minska miljöpåverkan, hålla hög kvalitet och uppfylla kriterierna för miljömärkning (Svanen eller Bra Miljöval). För ett mindre antal produkter i Skona-sortimentet saknas kriterier och dessa produkter kan därför inte miljömärkas. Ett par av produkterna är även märkta med Astma- och Allergiförbundets Svala, vilket innebär minskad risk för överkänslighet när man använder dem.

Skona bäst i test
    Skona tvättmedel kulör blev "bäst i test" när sju av de mest sålda kulörtvättmedlen testades av konsumentprogrammet "Plus" i maj 2006.

I konsumentprogrammet "Plus" prövades fläckar av rödvin, mjölk/kakao, blod och sot/olja. Resultatet visade att Skona var klart bättre än alla andra på mjölk/kakao och något bättre än de andra på övriga fläckar.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=590101&lid=puff_590185&lpos=lasMer

de tycker jag är de bästa eftersom jag allergi för utslag klånda på hela kroppen om det inte är bra tvättmedel eksemhud

men de här är kannos bra =)

Jag tål inte några andra

• Alcarinque

Vanligt tvättmedel och sköljmedel använder vi. Funkar bra =)

• metallgem

Jag har rätt känslig hy vad gäller tvättmedel, använder skona till oss och kommer att fortsätta även till bebis, sköljmedel använder jag aldrig.

• vernis

sköljmedel använder jag aldrig. Comfort Sensitive finns det den är bra

tog ut lite fakta om tvätmedeln =)

• Tiingeling

Använder Via senstitive både color och vit tvätt....

• Vasen

När sonen var nyfödd var han jättekänslig för tvättmedel. Vi använde sensitivevarianter av tvättmedlen, oftast Skona och tvättade sen en gång till utan tvättmedel så allt blev riktigt ursköljt. Lite meckigt, men det var ju en ganska kort period.

Sköljmedel kan vi fortfarande inte ha när vi tvättar hans saker, han blir helt flammig på en gång om vi råkar göra en miss och har sköljmedel när vi tvättar till honom. Men det är ju så olika från bebis till bebis.

• vernis

Vasen jag var så när jag var liten på 80talet fanns ju så mycket bra tvättmedel då men nu tål jag sköjlmedel växt bort hoppas det gör på din son =) men tål bara dyra tvättmedel som ex skona, via Ariel

Svar på tråden Tvättmedel...