Äggblåsa spricker. Vad menas med det??
Har trott nu ett tag att jag var med barn. Ganska så typiska symtom för det som hugg i ena äggstocken, vita flytningar i över en vecka, väldigt sparsam blödning osv.
Och under en ganska lång tid så har jag varit väldigt svullen om magen så man började ju såklart misstänka nåt då.
Men igår så fick jag min mens och det kom väldigt mycket. Hade även fruktansvärda menssmärtor. Tog en alvedon men det hjälpte inte.
Men eftersom att jag var och är vääääldigt svullen om magen så ringde jag till en bm idag för att höra lite med dem om vad det kunde vara, men hon kunde inte ge några direkta besked utan skickade vidare mig till att jag skulle ringa gyn istället. Och det gjorde jag. Förklarade allting hur det låg till. Och hon svamlade nåt om att jag kunde ha en cysta på ena äggstocken så det var därför det högg till där ibland och även svamlade hon om att äggblåsan hade spruckit. Men jag vet inte vilket av detta som svarade på min fråga eg. om varför jag är så svullen om magen.
Jag är orolig och mår verkligen jättedåligt av detta. har ringt runt överallt känns det som, men ingen kan hjälpa mig. Blir tokig.
Men hon på gyn sa att jag skulle kontakta dem igen om jag får tillbaka mina menssmärtor eller att jag skulle höra av mig när mensen är slut så att dem får kolla upp det. Men tänk om dem inte hittar nåt direkt fel på mig?!
Vet inte vad jag ville med detta inlägg, ville nog helt enkelt prata av mig lite. Och se om det finns nån som kan hjälpa mig med det här med äggblåsan som spricker och cysta och allt vad hon nu svamlade om.
Väldigt tacksam för alla svar jag kan få