• Emmisen80

Äggblåsa spricker. Vad menas med det??

Har trott nu ett tag att jag var med barn. Ganska så typiska symtom för det som hugg i ena äggstocken, vita flytningar i över en vecka, väldigt sparsam blödning osv.

Och under en ganska lång tid så har jag varit väldigt svullen om magen så man började ju såklart misstänka nåt då.

Men igår så fick jag min mens och det kom väldigt mycket. Hade även fruktansvärda menssmärtor. Tog en alvedon men det hjälpte inte.

Men eftersom att jag var och är vääääldigt svullen om magen så ringde jag till en bm idag för att höra lite med dem om vad det kunde vara, men hon kunde inte ge några direkta besked utan skickade vidare mig till att jag skulle ringa gyn istället. Och det gjorde jag. Förklarade allting hur det låg till. Och hon svamlade nåt om att jag kunde ha en cysta på ena äggstocken så det var därför det högg till där ibland och även svamlade hon om att äggblåsan hade spruckit. Men jag vet inte vilket av detta som svarade på min fråga eg. om varför jag är så svullen om magen.

Jag är orolig och mår verkligen jättedåligt av detta. har ringt runt överallt känns det som, men ingen kan hjälpa mig. Blir tokig.

Men hon på gyn sa att jag skulle kontakta dem igen om jag får tillbaka mina menssmärtor eller att jag skulle höra av mig när mensen är slut så att dem får kolla upp det. Men tänk om dem inte hittar nåt direkt fel på mig?!

Vet inte vad jag ville med detta inlägg, ville nog helt enkelt prata av mig lite. Och se om det finns nån som kan hjälpa mig med det här med äggblåsan som spricker och cysta och allt vad hon nu svamlade om.

Väldigt tacksam för alla svar jag kan få

• Svar på tråden Äggblåsa spricker. Vad menas med det??
  • Emmisen80

Jaha oki... då fattar jag isåfall ingenting av vad hon sa... för det stämmer inte... *konstigt*

• Emmisen80

Fillifjonkan

Är det farligt på nåt sätt?? Hur gör man sen? Ska man behandla det på nåt sätt? Eller ta kroppen hand om det?? Har man några andra symtom?? Varför får man en cysta??

Snälla berätta allt du vet om det (om det finns nåt att berätta vill säga).

Usch nu blev det många frågor som vanligt

• Emmisen80

Ok, tack så mycket för era svar!!

Hoppas att mensen försvinner snart så att jag kan boka en tid hos gyn för att kolla upp det här.

• Emmisen80

Gärna fler svar...

är det nån som vet varför man blir så svullen om magen??
    Jag vet att det är en svår fråga egentligen, men som en spekulation eller nåt??

Både när jag sitter och står upp så ser du ut som att jag är gravid. Och dte är inget kul eftersom att jag inte är det. Och jag trodde ju det först att jag kunde vara det eftersom att min förra mens vara så sparsam (enbart på pappret), men nu när jag fick en sån riklig mens denna gången så är jag nog det inte

• Emmisen80

mimi04

Japp jag hade tänkt att göra detta så fort min mens är slut

• Emmisen80

mimi04

Nä jag ska försöka att inte göra det, men man blir ju lite orolig när man får en del symtom och annat som man inte känner igen. Men det känns ju skönt att vet att man kan bli med barn efter det ändå

Men varför får man en cysta?? Vad är det som gör att man får det??

Svar på tråden Äggblåsa spricker. Vad menas med det??