Ska lämna min man (alkohol)
Tidigare i sommar så skrev jag ett inlägg här där jag berättade att jag tagit beslutet att lämna min alkoholberoende make. Nu har jag änstligen fått tag på en lägenhet och ska flytta om ett par månader.
Det har varit jobbiga månader. Han har varit rätt kall mot mig, jag har fått mkt psykningar mm. och det har varit tufft men samtidigt gjort det hela lättare för jag har bara blivit starkare i mitt beslut att lämna honom. Nu däremot när det närmar sig så har han börjat att ändra sig. Jag antar att han inser att jag faktsikt kommer att flytta. Nu är han istället go, visar upp alla de sidor som jag älskar, han gråter när jag börjar packa mm. Och det är så jobbigt Att ta skit från honom när han är på fyllan klarar jag, det sårar knappt längre men detta tar kål på mig. Jag fattar inte varför jag får så dåligt samvete. Jag känner mig som världens värsta människa.
Jag har ju hela tiden varit tydlig mot honom om varför jag flyttar. Jag orkar inte leva längre med honom när han dricker som han gör och jag tror att det enda som kanske kan få honom att sluta/minska är ju om jag flyttar. Att jag finns kvar gör ju uppenbarligen ingen skillnad...
Så jag tvekar absolut inte, detta är rätt. Men jag mår allt sämre ju närmre flytten jag kommer och jag vet inte hur jag ska hantera alla känslor. Har svårt att sova på nätterna, orkar inte ha ngn kontakt med vänner. Jag är orolig för hur han ska klara sig, fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. Försöker intala mig själv att han är vuxen med eget ansvar, att jag måste släppa taget men det funkar bara för stunden. Fasen vad detta är jobbigt. Älskar ju honom och är rädd om honom
Vet inte vad jag vill med detta inlägg egentligen. Bara skriva av mig antar jag. Funderar på att ta kontakt med Al-Anon men det tar emot.