• tmt

hur gör man???

de är så att ja för några månader sen flyttade ihop med min kille han har ett barn sen tidigare som är 4år gammal. Han bor hos son pappa varannan vecka från fredag till tisdag. Men han mamma är lite konstigt. hon säger till sin son att hennes kille är sonens pappa så när biopappa ska hämta sin son så säger han aldrig pappa utan säger hans namn o de är samma här då är de pappa o sen hans namn. Ja försöker få honom säga bara "pappa" för han är din pappa nej mamma säger att hennes kille är min pappa. Han är ju bara 4 år hur kan hon göra så här mot han? Ja är utbildad barnskötare ja vill detta barn hans bästa o mamman använder han som någon leksak ju. O min kille sonens riktiga pappa har inget att säga till om alls ju. Varje gång sonen har vart här så frågar hon ut han om allt. Så när han kommer hit så vägrar han svara på hur e är hos mamma för han blir alltid utfrågad. Ja älkskar detta barn som de vore mitt egna o här har vi fått in rutiner men så fort han åker till mamma så blir han ju spilltrad han vill inte en hem till henne hon måste muta han. Så fort dagen kommer så säger han ja vill stanna här längre. Va ska vi göra någon som ha bra tips???

• Svar på tråden hur gör man???
  • Sebs bonusmamma

Jag har inga tips.. men det låter jættejobbigt . Och det ær oerhørt orættvist mot sonen att mamman håller på så dær. Hm, kanske ni kunde ta kontakt med familjeråd eller nåt, så att nån utomstående kan høra hur det ligger till och komma med råd.
    Jag hoppas att det blir bættre før sonens skull, det måste vara oerhørt jobbigt før honom.

• tmt

ok, jo men då skyller hon på pappan hela tiden att de är hans fel. Hon försöker alltid lägga skulden på andra. Träffar man henne kan man inte tro de men hon är konstig

• tilda001

Gud kan inte vuxna människor tänka på barnens bästa i första hand... 
    jag förstår inte avarför vuxna ska tänka på deras behov före...
    stackars liten  han blir ju så klyven och snart vet han inte ut eller in

ända och det bästa rådet fall det ej går att prata med mamma som jag förstår att det inte går ...

så är det familjerätten då får pappan och mamma sitta och prata ut och förklara hur man tycker och  varför hon gör det?

familjerätten står inte på någons sida av föreldrana utan den familjerätten står på barnets sida att barnet ska må bra ...

att gå till familjerätten kostar inget..

och jag tycker noga att det skulle vara det bästa
    fall mamman har börjat så redan vad kommer det nästa gång då kan man undra?

ett råd från mig är att skriv ner allt som händer ända sedan dag ett
     vilken dag det händer vad var det som hände eller som han berättar 
    vare sig om dom är små eller stora saker det är bra att ha med sig i ryggsäcken...

Kramar Linda

Svar på tråden hur gör man???