• eisa

När är man smal om man är 168 cm lång?

Jag bara undrar... Jag är nämligen 168 cm lång.

Har vägt 65 kilo och kände mig inte smal.
    Har vägt 58 och känt mig väldigt smal.
    Väger nu 61 och känner mig lagom.

• Svar på tråden När är man smal om man är 168 cm lång?
  • bebban20

tycker man är smal under 50 kg om man är 168, har alltid legat runt 50-52 kg och jag har ganska mycket hull=)

• MansonDust

Det är JAG som ska skriva: Vad SMALA alla är

• MansonDust

Bebban20> Har jag svårt att tro på.

• uniMog

alltså nu måste jag fråga..

När ni skriver SMALA menar ni då för smal eller bara smal? Blir lite förvånad över vissa svar:-O

You'll never get to Heaven if you're afraid of getting high
  • Envis som en mulåsna
    mammaNena skrev 2006-10-05 11:47:20 följande:
    jag vet inte om det e rätt att skriva, men jag e 178 och väger 60. känner mig inte smal skulle gärna gå ner nått kilo, absolut inte upp mer.. Men det e hur jag ser mig. det beror ju oxå på vad man har för kropps typ..
    O vara 178 o väga 60 kg o vilja gå ner i vikt. Enligt BMI väger du för lite...man skall ha ett body mass index på 20-25 o eftersom jag själv är 178 så vet jag att 20 är 63 kg och 25 är 78 kg. Så allt där emellan.

Tror inte du behöver känna dig missnöjd med dig själv.
    Mamma till stålpojken 4 månader och 2 veckor
  • annca

Oj!
    Ja det där är ju väldigt individuellt!

Hade jag vägt 66kg till mina 166cm hade jag kännt mig väldigt smal!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Myrongen

Det beror HELT på kroppsbyggnad, förhållande muskler/fett mm. Jag är 169 och var smal (ganska vältränad) när jag vägde 70 kg. Andra skule tycka att 70 kg är ett fetto ;)

• Myrongen

Tryckte för fort... Man ska inte stirra sig blind på siffran på vågen. Det är inte särskilt snyggt att väga lite (vara "smal") men ha en kropp som till största delen består av fläsk och inga muskler (som ju väger mer).

• Moajan

Jag är 167 cm lång och vägde innan jag blev gravid 63 kg. Förra sommaren när jag tränade mycket löpning var jag nere på 61, då sa folk till mig att jag var mager och oroade sig för att jag inte åt ordentligt...

Man ska inte stirra sig blind på vikten utan titta på hur man mår.

• sonica

Jag är 171 cm lång, och ett tag var jag nerbantad till 60-61 kg, och folk trodde att jag var anorektisk. jag fick en massa framstickande beknotor lite varstans. Så det beror nog på lite andra saker också inte bara längd och vikt. en del som har exakt samma längd och samma vikt kan se mulliga ut, medans den andre ser utmärglad ut. Vet inte riktit varför det är så, skulle vara intressant att veta.

Svar på tråden När är man smal om man är 168 cm lång?