Bebis vill inte amma!
Jag har en son på en dryg vecka som haft problem med att suga på bröstet redan från dag 1 och blev på bb rådd att använda amningsnapp eftersom han inte "hittar" mina bröstvårtor samt att han har helt fel sugteknik. Det fungerade ok i tre fyra dagar men nu fungerar det inte alls! han blir asförbannad när jag försöker amma honom o ingenting hjälper! känns som om jag har försökt med allt, ändrat ställning, bröst mm mm
Så efter mkt övervägande så kom vi fram till att tillsammans med ersättning och urpumpad bröstmjölk så ger vi honom på flaska i stället! Det fungerar bra men samtidigt får jag lite dåligt samvete!
Vad tycker ni om att ge bröstmjölk på flaska o ersättning t ex när man är borta eller ex på natten när jag kanske inte hunnit pumpa ur så det räcker en hel natt!
Någon som har erfarenhet av detta? Måste man alltid tala med bvc om sånt här? Vad kan de säga om man nu inte kan amma... då är det ju bara urpumpning o ersättning som gäller så då borde det ju inte vara nåt problem om man följer intstruktionerna på paketet!
Jag har trugat o trugat men just nu så orkar jag faktiskt inte kämpa mer med amningen, men tänkte att det kanske inte är för sent om man vill försöka ta upp amningen om några dagar eller så! Kan ju ändå inte amma från bröstet utan behöver ju amningsnappen!