• llion

Ni som är gravida och normalt har ömmande bröst innan mens. Hur kändes brösten då ni blev med barn?

Hej!

Hur kändes era bröst när ni blev gravida? Ömmade de som vanligt eller märkte ni något annorlunda?

Jag har alltid ömmande och svullna bröst några dagar innan mens ( + en rad andra syntom) och det känns lite tråkigt om man redan fem dagar innan bim vet att mensen skall komma. För att få lite hopp undrar jag därför om kroppen kan kännas som innan mens.

• Svar på tråden Ni som är gravida och normalt har ömmande bröst innan mens. Hur kändes brösten då ni blev med barn?
  • ängeln83

För mej kändes det lite som innan mens, fast lite värre
    Det gjorde mer ont i brösten, speciellt på nätterna...

• Pelinen

Jag fick skitont i brösten nån vecka innan ett positivt gravtest! Speciellt bröstvårtorna var mycket känsliga, det gjorde till & med ont att få vattenstrålen på dem när jag duschade...

• ängeln83

pelinen

Låter precis som för mej.
    Har iof fortfarande ont i brösten, eller kanske inte ont, men är extremt känslig.

• efsen

Mina bröstvårtor blev superömma reagerade på att jag knappt kunde sova på mage för de var så ömma.

• emelita

jag brukar ha ömmade bröst nån vecka innan mens... mycket) men när jag blev gravid har jag varit ännu känsligare o haft ondare,det spenner mera o sticker, o gör ont...

• Längtar liten

Mina bröst kändes som innan mens men typ tre gånger värre, riktigt sved i bröstvårtorna. Vårtgårdarna blev oxå större vilket de inte brukar bli innan mens.

• Smiley911

För mig var det tvärtom... :) Jag brukar ha jätteömma bröst från ägglossning till mens och även öm på magen, men den månad jag blev gravid kände jag inget alls... gissa om jag blev förvånad när jag plussade!!

• Helusa

oj det va stor skinlad nar brostvartorna borjade tyda pa att det finns en bebis dar inne , det kanndes som nalar som gick rakt igenom ajj ajj * riktigt ont* och resten av brosten ommade lite som innan mens kanske lite mer an sa .

• rasajj

Mina brost kandes framforallt tyngre innan jag plussade. Det var inte riktigt samma kansla som nar mensen kommer.

• Svartöga

Jag brukade aldrig ha onda bröst innan mensen, men i och med att jag blev gravid blev mina bröstvårtor både ömma och känsliga. Ganska omgående fick jag små röda streck dessa striae...) eftersom brösten också svullnade.

• skogsblomma

Det första graviditetstecknet för mig var att brösten blev ömma och lite knöliga. Fast då hade jag ingen aning om att jag var gravid. Jag blev orolig över brösten och tänkte kolla upp dem, men sen kom plusset, då bekymrade jag mig inte längre över knölarna. Inget jag råder till iofs för det är ju alltid bättre att kolla upp en gång i onödan än en gång för lite.

• Tiniii

Jag kände et för att när jag gick snabbt ner i en tarppa så ömmade de rejält nästan somn när man springer utan tränuingtop/bh fast värre!

• Julia1234

För mig ömmade brösten precis som innan BIM, skillnaden var att det började mycket tidigare! Innan BIM brukade jag få ont en 5 dar innan, helt plötsligt fick jag ont nästan två veckor innan. Då anande jag att nåt var på G....

• Mi Amore

Mina bröst brukade ömma när jag skulle ha mens, men när jag blev gravid så ömmande dom sååå myucket, känndes som att huden skulle spricka och dom ver hårda som sten! Plus att dom växte x antal storlekar på 3 veckor.

• in2love

kändes exakt likadant som innan mens

• Flisan79

Kändes nog lika ömma som vanligt innan mens men vckan efter BIM blev det värre och framförallt på nätterna. Kunde vakna av smärta. Brösten kändes stelare, typ om jag låg på ena sidan och vände mig om efter ett tag, så kändes det som att de lossnade från att ha växt fast på ena sidan. Tänkte att de måste vara så det käns när man opererat brösten och de håller på att läka. Hmmmm hoppas du fattar typ vad jag menar, .

Svar på tråden Ni som är gravida och normalt har ömmande bröst innan mens. Hur kändes brösten då ni blev med barn?