• JennyL25

Vi med ettåring!!!!!

Hejsan hej

Letade efter den gammla tråden men hittade den inte så jag startade en ny för oss som har barn i samma ålder, det vill säga 1 år.
    Här kan vi ventilera tankar och tipsa varrandra om bra eller dåliga saker.

Här inne får man vara ego ochså och gnäll aav sig om man nu vill det.

Hoppas ni kommer med i tråden 1årsföräldrar!!!!

• Svar på tråden Vi med ettåring!!!!!
  • optimisten

Min dotter sover jätteoroligt nu på nätterna sedan en vecka tillbaka och hon är inte förkyld eller några tänder på G. Hon blundar men ändå så vaknar hon och skriker och hon har en tonnivå så hon låter som en brandsiren Men om jag inte pratar med henne och är tråkig och blundar så lägger hon sig ner och somnar om. Det är precis som om hon inte är riktigt vaken, har de mycket drömmar nu i ett års åldern? Kommer inte ihåg hur det var med de andra två.

• Champis

optemisten) det är jättevanligt att småbarn sver oroligt i perioder. Min dotter är just nu intte i en sådan. Det är bara att stå ut. När man minst anar går det över.

• Katie

Någon här inne som har en 1-åring med svullen bröstkörtel? Verkar vara ganska vanligt kring 1 år att de får svullna bröstkörtlar trots att man inte ammar.

Upptäckte det här i veckan att vänstra bröstet är lite större än det högra. Klämmer man på bröstet känns det hårt och knöligt men verkar inte göra ont.

Nån som vet varför?

• Lisboa

Zemiramis: Maja vaknar oxå kl 6. Det spelar ingen roll om hon får ligga med oss el få välling. Hon är klarvaken då. Men kan ligga och mysa med oss til kl 7. Nice, för det är ju olidligt att gå upp tidigare. Och även om hon sovit lite på dagen tycker hon visst kl 6 är en fin tid att slå upp ögonen på....

Garcia: Lyllo du som har ett barn som sover så mycket.

• isseq

Vår lill-skrutt sover fortfarande 2 pass, men det känns som om han inte är mogen ännu för ett ännu... när vet man det?!

Han har börjat vakna runt 06 nu *suck* och vill inte somna om, förut fick man sova till 8 om man hade tur .

Tycker vi har rutin på dagarna

Vaknar 06 - får välling, bajsar på potta - det har vi fått rutin på.

7:30 Äter frukost med mamma typ macka, yoghurt
    9-10 Toktrött, somnar nästan när jag klär på honom för en morgonpromenad (har hund)Sover max 1h.
    11:00 Lunch - 1 burk el hemlagat (helst hemlagat)
    13:30 Somnar - Max 1½h
    15:00 Mellis - fruktgalen just nu är favoriterna mandarin, vindruvor och kiwi
    ca 17 Middag - får samma som vi äter
    ca 18 Baddax (varannan dag)
    18:30 Välling sedan borsta gaddarna (går sisådär)
    Läggdax (somnar inte själv, man måste sitta vid spjälsängen tills han somnar, hålla i handen lite men det funkar ganska ok just nu)

Givetvis kan tiderna rubbas lite men det ser ungefär ut såhär

Julklappar: har köpt MegaBlocks Piratskepp, MegaBlocks klossar BigPack, Gåbil från Cars, kläder... sedan lär det ju bli lite till.

• Bappalén

Katie: Jag vet inte riktigt, men jag har hört att små narn kan vara lite svullna och om men klämmer så kan det komma lite mjölkliknande. "Häxmjölk" kallas det visst. Fråga på bvc, det kanske är det.

• tutam

Hej allihopa, tro det eller ej, jag ska åka bort...Jaa, jag tänker sova sova o sova, njuta av varmt kaffe och att få känna mig lite klädd utan att bli nedkladdad (Usch lite gnäll på tråden, hoppas ingen tar illa upp, för det mesta Älskar jag mammarollen)! Det är första gången jag åker ifrån ängeln från en morgon till nästa kväll (Ti 9,00 till on typ 20,00). Har ni gjort det än? Det känns lite omvälvande...*ynklig*

• AG5

Pysselnenne: Nej, Wille är 13 mån o jag har inte gjort det än. Både längtar o fruktar ... Har inte varit ifrån honom så mycket överhuvudtaget o tror att han just nu skulle fixa det bra men att jag behöver mer träning i kortare doser för att kunna njuta av en sån resa. Men jag hoppas du får det bra o är faktiskt lite avis!

• Jess69

FlikkanZombie:
    Jag gillar inte heller nålar och sprutor, men ett tips
    som funkade för mig...(och min tjej) var att jag
    sjöng "bä bä vita lamm" medans BVC-tanten gav henne
    sprutan...funkade jättebra...för då behövde jag inte
    fokusera på sprutan, utan på sången
    Ella satt helt stilla och lyssnade på mamma..

Lycka till, hoppas det går bra!

Svar på tråden Vi med ettåring!!!!!