• Tessann

Jag och min man vill ha barn men det vill inte riktigt någon som har nått tips?

Jag och min man vill ha barn med det värkar inte bli nått å dett gör att vi båda blir ledssna och deppiga varje gång jag får min mens någon som har nått tips som ochså hade ssvårt för att bligravid eller nån som har nått tips i största almenhet kram på er alla

• Svar på tråden Jag och min man vill ha barn men det vill inte riktigt någon som har nått tips?
  • Amatea

Med största ödmjukhet vill jag bara säga att ni inte har svårt att bli gravida eftersom ni fortfarande är under 1 år. Det är helt normalt att det tar upp till ett år.
    Mitt bästa tips är att ha sex regelbundet helt enkelt och att försöka att inte sätta någon press på sig själv. Ni kan även köpa ägglossningsstickor från Apoteket; då vet ni vilka 2 dygn som det är mest chans att lyckas på.
    Lycka till!

• Tessann

He he tack så mycket men man blir lite orolig fr när jag var i unga tonår så fick jag missfall så jag e så orolig för att det e det som gör att jag inte blir gravid

• Tessann

Plus att jag och mitt ex vi va tillsammans i 3år och vi försökte i 2år det låter konstigt men men nu har jag en man å e gift och det känns rätt å bra allting
    men tack för tipset....

• Tessann

Plus att jag och mitt ex vi va tillsammans i 3år och vi försökte i 2år det låter konstigt men men nu har jag en man å e gift och det känns rätt å bra allting
    men tack för tipset....

• Teskedsmamman

Mellan 18-24 års ålder klassades jag som oförklarligt barnlös (man nr 1).
    När jag var 24 blev jag gravid efter min skilsmässa. Pga helt fel omständigheter så gjorde jag abort (mitt liv största sorg, men ack så nödvändig)(man nr 2)
    När jag var 30 fick jag missfall (man nr 3).
    När jag var 33 blev jag gravid efter 11 lång försök (11 mån) med man nr 4. Fick en son
    När jag var 34 blev jag gravid efter 2 försök - missfall
    Månaden innan jag fyllde 35 blev jag gravid efter 2 försök, fick en son...
    Nu har vi försökt i 1 månad, andra försöket precis inlett...

Det KAN ta tid, 6 mån är ingen tid egentligen.... Ta ett djupt andetag och försök släppa oron, den är bara jobbig att bära runt på...

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • Tessann

Jo den är ju det och det sätter storpräs på min man och även mig

• Teskedsmamman
    Tessann: Har du testat älstickor? När jag och maken snickrade på son 1 så var det otroligt jobbigt med sex varannan dag och pressen var stor... så efter 8 månader testade jag älstickor och då försvann mycket press. Det blev "måste-sex" 1 gång i månaden och resten av tiden så hade vi sex när vi kände för det, inte för att vi måste, och se... 3 månader senare var det klart...
    F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • Snoopy1974

Hej hopp.

Man räknas inte som att ha svårt att bli gravid förrän man har provat flitigt i ett års tid. Det är vad läkarna säger i alla fall.
    Om man inte har blivit gravid inom ett år så kan man höra av sig till sjukvården så startar dom en utredning.
    Använd dig under tiden av ÄL-stickor då vet du ju i alla fall vilka dagar du har störst chans.
    Lycka till med bebistillverkningen
    Kram
    Snoopy

• Tessann

Hehe tack så mycket för dom tipsen jag vet att för vissa tar det lång tid men 6mån känns endå som en evighet så det e väll därför..

Svar på tråden Jag och min man vill ha barn men det vill inte riktigt någon som har nått tips?