• evaeng

Barnmat

en sak som jag fick höra ev en ssk häromdagen!!! att det tar i genomsnitt 12 dagar för bebisarna att lära känna och vänja sig vid smaken! så nu ska vi köra m potatis i 1 veckas td drygt   min syrra blandade i potatisvatten och lite osaltat smör, när hon inte orkade pressa ut bröstmjölk!

• evaeng
    evaeng skrev 2006-10-06 23:07:21 följande:
    en sak som jag fick höra ev en ssk häromdagen!!! att det tar i genomsnitt 12 dagar för bebisarna att lära känna och vänja sig vid smaken! så nu ska vi köra m potatis i 1 veckas td drygt   min syrra blandade i potatisvatten och lite osaltat smör, när hon inte orkade pressa ut bröstmjölk!
    skrev jag tidigare i tråden
  • evaeng

till Hansu80 alltså, som undrade Flört

• evaeng

en fråga jag med då!!

Min son VÄGRAR flaskan!!!!!!! och han behöver ngt x-tra, tänkte prova med gröt! vilken gröt är bra att börja med?? banangröt hade han nog gillat, men är det bra att börja med den?! tänkte att den var söt och så...

• evaeng
    1979: hehe, du var för snabb med att svara Räcka ut tungan
  • evaeng

hmm men han är 4 månader? går det bra ändå?

• evaeng

en av anledningarna till att man kör med samma mat under 1 veckas tid (ca) är ju även för att se om bebisen tål just t ex potatis! Man behöver ju inte stressa m lolika mat, man hinner nog testa oxh mixtra

Har precia varit och köpt Havregröten jag blev tipsad om och han åt!! men jag gjorde bara 1 smakportion! men ändå hihi!

• evaeng

hmmmm det där med att bröstmjölk ska/kan vara huvudfödan det 1:a året tror jag faktiskt inte ett dugg på! MÅNGA (kan ingen statistik) behöver snarare mer redan efter 6 månader! t om så måste många börja med välling från 6 månader, för att inte ens ersättning är tillräckligt! och jag vill att min lille fis ska bli mätt! Flört så han glufsar i sig sin gröt på kvällen ,bvc sa t om att jag skulle prova 1 mål till m gröt!

sen har INTE jag grädde i tuttarna! utan snarare minimjölk

• evaeng

vällingen är mer mättande än ersättningen! så har jag fått höra!

• evaeng

då vet man vad det är i och så är det myyckeee billigare med

• evaeng

hmmm en fråga bara! när man gett smakis, bara några skedar. Ska man då ge 1 portion då?? och hur mkt är det ungefär?

• evaeng

okej! då får han tills han inte vill ha jag vill ju inte helamma längre, så inte mig emot Skrattande eftersom han inte tar flaskan får jag allt amma ett tag till!

ja jag har märkt att han inte bajsar lika ofta längre och det är fastare än innan! ändå ger jag katrinplommonpuré! men nu har jag köpt hem banangröten istället för havregröten! den är nog skonsammare för magen!

• evaeng
    the bumblebee: hmmmm bra tips! jag har faktiskt kört med banangröt 2 dagar i rad, bara för att jag hörde att havre stoppar upp! men banan kanske gör det mer!
    finns päronpuré från 4 månader? aha! vatten! men...hur ger jag det? finns det ngn speciell flaska för vatten??så det inte rinner för fort? han tar inte flaska i vanliga fall - men han gillar att dricka vatten ur mitt glas haha! fast dte komemr ju aningens för snabbt!
    tack för bra tips!!
  • evaeng
    the bumblebee: ja har har hört om att det finns sådana pipmuggar! men du vet inte exakt vad det är för märke?? har kikat i affären, men det fanns en hel uppsjö och den jag köpte rann det då snabbt ur Skrikandes ja man har köpt så mkt flaskor, nappar och dylikt, så man fyller väl snart en hål låda med dem
Svar på tråden Barnmat