Inlägg från: therese80 |Visa alla inlägg
  • therese80

Barnmat

Pillis1975 : enligt min BM så får...de små inte äta så mycket ...vätska. Blir tydligen jobbigt för magen då var det bättre å ge gröt lite innan...jag har en glupsk liten tjej med å tro mig det funkade nu äter hon ibland inte upp hela 200ml utan sparar en skvätt å då har hon ätit gröt ca 2 timmar innan..

Ta nu inte detta fel me att jag talar om vad som e rätt å fel, alla gör väl det som man tycker e bäst för sina barn..bara ett litet tips, ok?

• therese80

är det någon som gett vanliga mamma skcan köttbullar...(min dotter e 8 mån)

Tänkte bara värma dom å mosa potatis till. men tycker det blir ganska torrt. nån som har provat med knorr gräddsås till..? kan man ge det. Såsen innehåller ju salt..likväl köttbullarna...? Kluven.

• therese80

ok då gör jag nog med egna..å håller mig till burkmaten..

• therese80

nån som har nåt bra tips som mellis mat..e så trött på gröt..smörgås..

• therese80

n ån som har provat att ge keso till sin 9 månaders?? Tycker mig ha läst det nånstans..typ keso med banan? Nån som har provat nåt liknande?

• therese80

någon som har provat bara att ge kokt korv å makaroner..min lilla leia på lite över 9 månader vägrar nu nästan att bli matad. Hon ska plocka själ. Tänkte jag skulle prova me korv å makisar idag. Det e ju lätt att hon kan sitta å plocka själv
    nån som har nåt annat tips.- Jag e urusel på att stå å laga storkok

Svar på tråden Barnmat