• 1979

Barnmat

Måste bara fråga hur ni gör med pasta?
    Kokar man det som vanligt och mixar sedan, eller blir det inte lite stabbigt då?

Tänkte att jag skulle prova pasta nu, blir så mycket potatis och vill ha lite variation...

• 1979

Någon som testat att mixa makaroner eller spaghetti?

• 1979

Vi började med banangröt när lill-grabben blev 5 månader. Han älskar den! Vi har fruktpuré till, antingen päron eller katrinplommon.
    Han säger "mmmm" vid varje sked!

• 1979

evaeng - Alltså banangröten är från 4 månader, så det går alldeles utmärkt! Prova och se om han gillar det och om magen tål det.

CasaMia - När vi började med smakisar körde vi samma mat i 4 dagar, sedan bytte vi sort. Vi började med potatis, när det funkade la vi till majs i 4 dagar, sedan bytte vi grönsak. Men alltid potatis som bas.
    När vi kört igenom de flesta grönsaker började vi ge frukt till efterrätt och sedan testade vi gröt.
    Nu äter vår Albin, 5,5 mån, en liten burk puré + efterrätt till lunch och sedan nästan 1 portion gröt på kvällen.

• 1979

MajjaM - Det är sempers banangröt. Hehe, jag kanske ska testa din sort nästa gång vi köper ny förpackning Det är ju roligt med variation.

• 1979

Jag har alltid sett den i butikerna, men det är ju så olika...

Svar på tråden Barnmat