• Tessekd

Barnmat

Hej, kastar mig in här även om vi inte har börjat med smakisar ännuFlört.

Bumblebee: Tycker också att det låter sunt att man måste kunna få i sig all näring genom hemlagad mat. Men...en fråga... blodbröd vad är det och var kan man få tag på det?

Har även fått tips om att ha hirsflingor i gröten för järnberikning.

♥ Mamma till Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • Tessekd
    VitLupin: Antagligen järnbrist som de hade pratat om eller? Dvs inte ge mjölk för att det hämmar järnupptaget.
  • Tessekd

M73: Smakstart...är det ngt ni har fått från BVC eller var kan jag få tag på den?

• Tessekd
    Mrsjling: Jo, vi gör visst detSkrattande. Tack för tipset.
    Nej, än har vi inte bjudit på annat än bröstmjölk och har tänkt vänta lite till... men hon är bara sååå intresserad.
    Känns nästan syndigt att vänta men vill ändå avvakta lite till. Sambon hade mkt allergier som barn och jag tror att det kan vara fördel att helamma lite längre då. Är ändå ute för att få så mkt tips som det går
  • Tessekd

CasaMia: Skulle nog skippa häxbrygden om jag var du. Antagligen måste den väl vara just så där stark för att den ska ha effekt och mig skulle du aldrig få i ngt dyligt .
    Du kan ju inte söta med honung heller till henne och då blir det ju ännu värre.

Varför inte lite ljummet vatten om du vill ge henne vätskan eller kanske späda ut ngn barndryck o ge. Sen röstar ju jag på Alvedonet ändå. Behövs det så behövs det tänker jag .

Svar på tråden Barnmat