• JohPet

Barnmat

Hänger gärna på

För oss har det bara blivit burkar än så länge *skäms*

Däremot gör jag ofta efterrätt själv. Elias gillar speciellt mosad banan och hallon. Så smidigt att bara ta en bit banan + frysta hallon om mosa. Han gillar att det blir lite kallt
    Har även testat banan och nektarin, men det blev väldigt sött (tycker jag).

• JohPet

Pillis: Ja, bananen är ju söt.

En fråga:
    Hur är det med buljongtärning. Kan man ha det i? Tänker på att de brukar vara salta.

• JohPet

Tinuska
    När jag började ha päron-mangopuré på gröten slank den ner på ett par minuter. Elias säger nam, nam när han äter

• JohPet

Babysmörgås - vilket bröd köper ni? De flesta bröd innehåller väl salt?

• JohPet

Pillis
    Tack! Men behöver man tänka på att det ska vara utan salt? Eller är det så liten mängd.

• JohPet

God morgon! Fick sova till halv 7 idag Vilken skillnad! Igår kändes det som att jag skulle kunna somna stående. Dagarna blir ju såå långa när man stiger upp vid fyra halv fem och lägger sig vid sju på kvällen. Både för mig och Elias.

Håller med er om lightprodukter mm. Har faktiskt t.o.m gjort egen barnamat igår Blev riktigt gott faktiskt! Elias ska få testa idag.

Elias är helt omöjlig med gåstolen! Han far omkring som en galning och vänder man ryggen till så är han vid vår stora växt som står på golvet och sliter i blanden och vill stoppa i munnen Får nog ge bort den snart...

• JohPet

Tinuska
    Ja, jag tror att jag ska borja ge en flaska i sängen på morgonen. Så gjorde vi idag Sen fick jag bära honom lite och han somnade Problemet är att han brukar ha bajsig blöja på morgonen.

• JohPet

the bunblebee:
    Är det vanlig havregrynsgröt dina barn äter eller mixar du den på nåt sätt. Elias verkar inte gilla vanlig barngröt(köpe-)längre så jag måste komma på nåt annat att ge till frukost.

• JohPet

the bumblebee:
    Tack, ska testa! Men är det vanliga havregryn eller fiberhavregryn?
    Många frågor...

• JohPet

En liten fundering...

Ska man använda fetare allternativ på mjölkprodukter i den egna barnmaten? Jag menar ska man tex använda vispgrädde i stället för matlagningsgrädde? Funderar på att göra en barnvänlig variant av korvstroganoff (är falukorv OK???? )?

• JohPet

zazzo: Testa med banan till till yoghurten. Både hallon och blåbär är ju också ganska surt, tycker jag. Banan är ju sött

Svar på tråden Barnmat