Inlägg från: Nillinsimim |Visa alla inlägg
  • Nillinsimim

Barnmat

äggula är bra för barnet så det kan man använda, rekomenderas att man börjar med det samtidigt som kött och kyckling

korssade tomater har tillsatt salt i sig, min BVC sa att man inte bör använda dem så mycket..men det går ju fort att koka en tomat och skala den + krossa den med gaffel (inte mycket motstånd)

• Nillinsimim

Men på mina förpackningar så står det både socker och salt!
    ..kankse bara mina då eller nedrans att jag tar de som det är saalt i jämt=P

• Nillinsimim

jo, spenat ska ju undvika om det går...

stod för övrigt och kokade brokoli, katrinplommon, renkött. potatis igår (inte tillsammans) +att jag frös in det...känner mig duktig och huslig...

• Nillinsimim

coolt ska kolla eko-krossade tomater...

Upptäckte en sak angånde salt som jag inte tänkt på..hade köpt frysta kyckling fileer och när jag smakade av dem var de ju salt...? på förpakningen står det ju också att det var både salt och socker i...hhmmmm...får väl köpa råa antar jag...man vet ju inte hur mycket det är...

• Nillinsimim

man kan koka blodpudding eller bara värma den i micron...den är ju färdig tillagad

• Nillinsimim

blodpudding är väl bakad va?

Det röda är naturlig färg det är det mörka som är bränt...om man bränner blod blir det ju svart!

• Nillinsimim

undrar också om gröt..nu får han sempers majs och havre gröt...vilket han älskar...det är det enda som jag inte gör själv och jag undrar om det är nån som vet om man kan ta majsmjöl och havregryn och mixa nåt...

Svar på tråden Barnmat