• Lovis 1

Barnmat

Jag känner mig helt väck gällande laga egen barnmat/ge mat till barnet. Min Leia har fått burkamat sedan 4 mån (hon är 6 mån nu) o hon gillar det sådär.. vart ska jag börja eg? >Vet knappt ngt om detta o vill ha råd...

Hon ratar dock kött-burkarna än så länge o tänkte att jag skulle introducera kött själv i stället till henne, hur började ni med det? Mixar ni det med stavmix då eller? Ska man ta nöt före kyckling eller är det ngt sådant sagt?

tacksam för tips!

• Lovis 1

liten snabb fråga bara: läste om jogurt..hade tänkt börja ge det till leia ca 6 månader, behöver lite mellanmål, hon tar ej välling o så... men köpte kanske fel, dvs grekisk istället för turkisk, har för mig jag läste grekisk, men kan man ge det lika väl som turksik eller??

• Lovis 1

det står ej ngt om salt, det står "grädde, mjölk o yoghurtkultur" i innehållsförteckningen, vad står det på den turkiska yoghurten? Jag gav i alla fall en matsked med fruktpuré o hon älskade den... ja ja får väl köpa den turkiska...

• Lovis 1
    falken: Det ska jag prova, jag har också en grymt kräsen gullunge! O gott lät det, kanske ska göra en mamma-portion med, fast då kan man hoppa över stavmixningen.. he he..

bumblebee: Låter bra, då kör jag på den grekiska. Jag tror jag läst recept med den grekiska o det var därför jag köpte den idag...
Svar på tråden Barnmat