Barnmat
Om krossade tomater innehåller salt så måste det väl stå på förpackningen?
Tror vår lagstiftning är så pass hård, och hoppas inte EU ändrar på en så viktig sak som salt...
Men man kan ju aldrig veta vad EU hittar på...
Om krossade tomater innehåller salt så måste det väl stå på förpackningen?
Tror vår lagstiftning är så pass hård, och hoppas inte EU ändrar på en så viktig sak som salt...
Men man kan ju aldrig veta vad EU hittar på...
Tack för tipset Jonnzie, låter mummah! Är couscous gjort på vete? I så fall ska man kanske inte ge för mycket, men ändå tillräckligt för att introducera gluten?
*skriver upp att kolla det imorrn*
Trådtipset:
Fy f-n! Fick barnmat i postlådan!
Det stämmer Bumblebee:
Det finns inga belägg för att barnet skulle ha lättare att utveckla lactos- eller mjölkproteinintolerans, om det får dricka lite mjölk innan de fyller 1 år.
Jag har nu min tredje mjölkallergiker, så jag har nog läst/hört det mesta inom det ämnet.
Smart tänkt att ungen ska vänja sig vid mjölksmaken - det underlättar i det samhället vi lever i (storkonsumenter av mjölk).
Max äter havregrynsgröt med plommonpuré (han är ofta hård i magen). Mums tycker han. Gott också om om man river äpple o låter koka med. Och liiiite vaniljsocker Ska testa med kanel.
Banan? bara mosa ner i blanda eller?
Aha, bra. Vi testar päron imorrn. Tack!
Jag kokade torkade plommon idag: ner i en kastrull, på med ca 1dl vatten, sjuda försiktigt och mosa med gaffel. Efter ca 10 minuter var det mjukt o kunde mixas.
Tadaaah, plommonpuré!
Vi fryser in frukt/bär-puré i tärningar o blandar med kokt gröt - svalnar supersnabbt!
Jisses... grabben har bara gått upp 55 gram på en hel månad!
Han var på 6-mån-viktkoll idag. Hade vuxit 4 cm, men bara 55 gr...
Jag ammar och han har fått lunch & kvällsgröt sen 2 mån tebax, men bröstmjölken är huvudmaten så att säga. Ammar fritt o ger som efterrätt o mellanmål osv. Han äter inget på ca 12 timmar över natten.
Kanske han gör av med allt nu när han är "halvårsbebis" och hoppar-studsar-övningskryper osv? De andra ungarna har inte haft nån viktsvacka vad jag kommer ihåg... Vet inte eftersom deras journaler tyvärr brunnit upp
Så, ge mig tips nu!
OJ, tråden går ut idag. Jag startar en ny. Vänta lite...
*snickrar o pysslar lite*
TADAAAH! Här är den:
Barnmat del 2
www.familjeliv.se/Forum-3-39/m15962460.html
Hjärtligt välkomna!