• qlurig

Böter med fartkamera

Nu vänder jag mig till er på detta forum för jag är så nyfiken.
    De här fartkameror som finns utsatta lite överallt, har någon nån gång fått hem böter efter att ha kört för fort.
    Dels i landet på alla vägar men främst är jag nyfiken på de som sitter i tunnlar mm i sthm.

Så har NI fått böter hemskickat???

• Svar på tråden Böter med fartkamera
  • Fia 85

Jupps pojken fick böter hem skickat.. där va oxå bilden, sen fick man neka om man ville.. men va ingen ide för det syntes tydligt att de va han..=D hehe

• qlurig

ojj då... ja hehe.. kanske inte någon idee att neka då? *L*
    Hur snabbt hade han kört, var och hur mycket var böterna på??

• Mammanseko

Jag kom visst 20 km för fort på en 50-väg och passerade en kamera, det var 4 veckro sedan men har inte fått något än så jag kanske hade tur?

Fia85: Hur lång tid tog de för honom att få hem böter?

• Fia 85

Han fick hem dom på kanske 6 -8 veckor.. kommer inte ihåg exakt.. :S han hade kört 130-140 på 90 väg såå.. böterna va på 1400kr.. men tror dom har höjt det nu..men är inte säker =/

• Fia 85

men sen är det ju inte kamror i alla heller.. asså vissa är inte igång.. det ser man på en liten lycka på själva kameran.. så ISSAPISSA har du tyr så va inte den kameran igång..;) kan ju alltid hoppas.. annars vet ja att dom e hårdare på 30 och 50 vägar..=O/

• qlurig

anledningen till att jag undrar är för att jag jämt kör för fort känns det som, speciellt i tunnlarna i sthm, men har aldrig fått hem några böter.
    Tur kanske då...

• Splach

dom har dubblat böterna nu på fortkörning..

För att du ska kunna få böter, så gäller det att dom får ett kort på dej som förare, och att det är du som står på bilen..
    Dom kollar nämligen bilens reg nr och sedan kollar dom ägarens bild och jämför med bilden dom tagit, är det en annan person som kör bilen, får denna personen inte böter "oftast inte" då dom gärna inte kollar igenom hela databasen för att hitta föraren..

Med andra ord, står du inte som ägare på bilen du kör, är det inte troligt att du får hem böter..

Förut skickade dom böter i vilket fall till ägaren så fick den reda ut det hela, men så fick dom sluta med ganska fort..

• Multivitamin

hemligheten är att i dem gamla "kamrorna" sitter de oftast ingen kamera i. polisen åker o monterar i en kamera vid olika tillfällen, de sitter altså inte alltid en kamera i dem då det är för dyrt för sverige :D

• Novus

Men har ni inte sett de nya? Här har vi nästan nga gamla kvar. Men vad jag hört så ser man tydligt om man blir tagen då det blixtrar till så när bilden tas

Svar på tråden Böter med fartkamera