• Alda

socionomer, lön?

Vad jobbar ni med utbildade socionomer?
    Vilken lön har ni?
    Hur tror ni att arbetsmarkanden kommer att se ut i framtiden?

• Svar på tråden socionomer, lön?
  • Göteborg

Jag undrar också, då jag sökt till socionomprogrammet!

• Anonym (socionom)

Såg nu att länken inte alls blev lång när jag skickade det. Konstigt! Den var superlång när jag kopierade den och klistrade in den - spelar dock mindre roll - den fungerar

• Anonym (soc sekr)

Jag är socionom och jobbar som soc sekr med ekonomiskt bistånd. Tog examen jan -03 och har haft en fast anställning sedan dess. Ingångslönen var 19 500 kr, nu har jag kommit upp i 21 190... I min kommun har alla socionomer med myndighetsutövning ett lönetillägg på 400 kr så det gör att jag totalt får en lön på 21 590.

• Anonym (examen06)

Jag jobbar på mitt första socionomjobb och har 20 500 kr i lön. Jag tog examen i juni och har jobbat sedan slutet på juni. Är i en liten kommun med få socialsekreterare så jag har hand om alla typer av ärenden som blir aktuella.

• Anonym

Jag jobbar som socialsekreterare inom ifo och fick 21 000 kr i ingångslön när jag började arbeta för 4 månader sedan.

Det är ett tungt jobb med högarbetsbelastning och mycket ansvar så jag tycker lönen är på tok för låg.

• Anonym (7 år i yrk)

Jag jobbar idag som soc-sekr och har 24 300 i lön.. tog min examen 1999. Har dock precis fått ett nytt jobb som samordnare och då kommer kag ha 27 500 i lön....

• isalisa

Jag jobbar som kurator och har fn 25200 i lön, men på mitt nya jobb får jag 27 000.

• Anonym (examen08)

Vilket jobb är det isalisa?

Svar på tråden socionomer, lön?