• Sjöstedt

Hur länge orkar man..

Även om jag inte aktivt försöker just för tillfället eftersom sambon var med om en olycka, så vi ska in på nytt återbesök hos gyn, så jag kan få nya tabletter.. Hade tänkt lägga bebbetillverknignen åt sidan och priotera vårt bröllop till nyår.. Men vi båda längtar så... Vi har ju kämpat sen december 2004, så snart 2 år sedan vi började.. Hade aldrig trott att det ska ta sådan här tid att tillverka en liten... Alla andra blir ju gravida så lätt.. Vet så många som fått eller ska ha.. Känner mig så ledsen inombords, svårt att förklara den känslan.. Man saknar något, man längtar och hoppas.. Det tär på relationen men samtidigt som det stärket ens relation.
    Jag börjar bara gråta när jag hör om någon som är gravid eller fått barn, jag vill ju vara den personen, varför blir det inte jag... Hur länge orkar kroppen med att man är ledsen och deppig, Känns verkligen som jag e höstdeppig nu, vill bara ligga i min säng nerbäddad och tycka synd om mig själv..
    Förlåt för det långa, men var tvungen att skriva av mig

• Svar på tråden Hur länge orkar man..
  • Lennica

Ville bara *krama om* och önska lycka till!

...och påpeka att "alla andra faktiskt inte blir gravida så lätt".

För oss tog det 1,5 år innan vi påbörjade utredning och sen när vi väl fick veta vad som var fel och kunna starta rätt behandling så tog det ytterligare ett tag.

Nu ligger det en treåring och en femåring och sover i rummet intill och en liten sparkar och far runt i magen (är i 7:e månaden).
    Det är värt allt besvär och alla tårar efter två (snart tre) förlossningar och tre missfall!

Det är otroligt många, alldeles för många, som har svårt att bli gravida.

Hoppas att allt löser sig för er oxå!!! Ge inte upp hoppet!

• Sjöstedt

Det är alltid uppmuntrande att läsa och höra om andra som haft det svårt men ändå lyckats, samtidigt känns det ännu jobbigare för man vill att det ska bli NU!!! jag vill inte ge upp men känns som man inte har någon annan väg att gå.
    Just nu är det så många i min närhet som har fått eller väntar barn.
    Har en kusin på 17 år som ska ha om 4 veckor, blev gravid direkt.
    Mitt ex blev pappa för 3 mån. sen. Hans tjej åt p-piller ändå gravid.
    Min väninna ska bli 2 barns mor i april, hon startade efter vi började försöka =(
    Ja det e så många mer, bara orkar inte.

• Tuplan

Jag vet att det inte är alla som blir gravida lätt. Men det är ju dem man ser och tänker på. Förstår precis hur du känner. ALLA mina vänner har barn nu och vi är inne på vårat 12:e försök. Pissigt värre! Så man fått höra om en som skall göra abort nu i dagarna och hon väntar tvillingar gör ju inte det lättare...

Håller tummarna för alla oss som har det lite jobbigt, tror garanterat att det blir våran tur nån gång..

• Sjöstedt

Ja det e ju så att maninte ser dom som det e jobbigt för.. Man hör ju inget från dom..
    Usch jag e så anti abort man bara kan vara.. Enda gången jag tycker det e okej är om man blivit våldtagen annars e det bara fel, Min åsikt alltså.
    Jag tycker att så många är barnlösa och vill adoptera barn.
    Hemskt att såna som inte vill ha barn blir gravida.
    Jag känner mig så hemsk mot min kusin, har alltid sett henne som min lilla syster. Och när en annan snart kämpat 2 år, så har hon en liten, Hon har ingen utbildning, smabon lever på socialen. Dom lever i en liten etta med 3 katter ingen av dom har körkort, säger sig själv när min kusin bara e 17 nyss fyllda, hennes sambo e 26. Jag får inte rikitgt in hur man kan planera in ett barn i det livet. Men deras val, men kan inte vara lycklig för hennes skull, för jag e så avundsjuk.
    Både jag och min sambo har fasta jobb, båda har körkort och vi ska köpa hus till våren. Bor redan ihop i lgh. Vi är förlovade och ska gifta oss till nyår. Så känns som det ända som saknas i vårt liv är ett lite knyte. Jag hoppas att alla vi som har det svårt kan lyckas inom en snar framitd.

• dallas

Jag förstår hur du känner, här händer det inget heller, men skall snart påbörja IVF- behandling så kanske kan det äntligen bli något..
    Jag har oxå "känslan" av att alla andra blir gravida så lätt, 3 fd arbetskamrater är gravida just nu, 2 av mina kusiner oxå och 3 andra bekanta till.. Ja, överallt vimlar det av gravida... För att inte tala om karavanerna av barnvagnar som passerar utanför min balkong dagligen.. Nä, det känns inte kul. Jag har ialla fall börjat gå till en kurator för att prata av mig och det är otroligt skönt! Rekomenderas!
    Kram på dig! Snart kanske det är din tur att få känna lyckan av att vara gravid!

• Sjöstedt

Ja varför e det så.. för innan när man inte tänkte på att skaffa barn, då var det typ 1 -2 man hörde om som skaffade, nu e det typ alla... Ja jag hoppas ju på det..
    Kan säga att jag pratar mycket med min sambo och med mi´n mamma...
    lYCKA till med IVF- behandlingen, jag hoppas du lyckas nu=)
    kram

• fia4

Ja, vad kan man säga.. Jag har en jobbarkompis som blev gravid på första försöket o en annan som blev gravid efter 2-3 mån.. Vi har precis börjat våran utrdening, får väl alla svar i nov..
    Man ser gravida o barnvagnar överallt o tänker "varför de o inte jag".. Längtar så mycket att jag tror att jag ska gå sönder snart.. Vill så gärna.
    Det finns många som inte skulle få ha barn samtidigt som det finns de man verkligen unnar en liten. Men tanken, jag vill oxå finns där hela tiden.. Jag tycker att alla som vill ska kunna få, men det verkar inte funka så.. Jag är "glad" att jag inte e ensam, för det e vi verkligen inte. Det har jag lärt mig nu under tiden jag varit medlem här på fl.
    Det e inte bara att "skaffa" barn..
    Hoppas att vi alla som längtar efter ett + ska få det!!!
    Kram till er alla

• Sjöstedt

Ja tänk om det var så lätt som vissa säger, dom som blir gravida på första försöket, som kan planera in när dom vill bli gravida o blir det.
    Nej ensam är man ju inte om det och det är det som är jobbigt att veta att det finns fler som jag, som mår dåligt, som bara längtar, hoppas och väntar...ja du..

• fia4

Jag tyckte oxå att det var jobbigt när jag blev medlem här, att läsa om alla som hade problem med att inte bli med barn. Men nu har jag hittat ett stöd bland alla ofrivilligt barnlösa, känner att vi iaf kan stötta varandra.
    Men jag förstår hur du känner Sjöstedt. Jag hoppas att du en dag kan hitta ett stöd här på fl som gör att det känns lite lättare. Det e skönt att ha nånstans där man kan ventilera alla sina känslor.

• terran

vet hur du känner dig... För oss tog det 3,5 år med 2 MF... Önskar er all lycka..... Lycka till.

Svar på tråden Hur länge orkar man..