• emmelli

"My little pony"

När jag var liten såg jag en My little pony film,,, kommer inte ihåg vad den heter, men den handlar om "mörkrets makt"- någonting. Någon som känner igen?

• Svar på tråden "My little pony"
  • Naty

Är det Battle of Midnight castle ? Min dotter tittar på den nu :)

• emmelli

det är ju det som är grejen,,, vet inte vad filmen heter. Vet bara att jag ÄLSKADE den filmen som liten. Har för mig om att det ska finnas en Catrina med där...

• Naty

hmm är det nå monster med som ska ta ponnyna? Jag brukar ju inte se den ås jag vet inte om det finns nån catrina med.. men jag kan försöka kolla nästa gång :)

• Naty

hmm nu när jag tänker pådet så finns det nog en catrina med.. om jag inte är helt ute å cyklar...

• suzziluzen

Åhhhhh!! Me loved My little pony! Det var det ända jag såg på när jag var liten! Har letat lite nu när jag blivit äldre för att vara lite nostalgisk, men hittar inte dom "rätta" filmerna. Nån som vet? Har för mig att det var nått om en bläckfisk i en film... Minnet sviker, var ju så länge sen!

• Neria

Det är en stor borg med drakar, som drar catrina i en vagn.
    Men drakarna är förvandlade ponnyhästar.
    Det finns även med en liten gubbe som bor i en skog.
    Han hjälper ponnyerna=)

• Creep

E det där Spike är med för första gången? När alla ponnier förvandlas tillbaka så undrar dom om inte han ska förvandlas, så svarar han "men jag har alltid varit en babydrake".
    Hehe. Vilka minnen. Kommer fortfarande ihåg just den repliken. I övrigt minns jag inte mycket =)

• emmelli

Haha! Vilka minnen man har med ponnyerna! Jag gillade filmen med smojset! Det finns ju även filmer med Hiddia, Stinka och Lortis.
    Ja, de är ju för bra de där filmerna...

• Neria

Jag älskade filmerna med dom som hade vingar, kommer ej ihåg vad dom heter, där megan är med=)

• forever young

Hej hej!! Min dotter har filmerna med my little pony och hör å häpna men dom finns att köpa på coop forum eller ICA kvantum en för 59:- eller två för 99:- / VHS men de ska finnas på DVD numera också har jag för mig

• Bellizzzzz

hellooooooooooooo

älskade oxå my little pony när jag var liten :)

my little pony filmer finns att köpa på
    www.dicshop.se

om det är någon som vill ha filmerna

//puzzzzzzzz

• forever young

emmelli - Den du tänker på är klart midnattslottet

• Monster Mamma

suzziluzen: Spöket på Paradisgården heter den filmen med bläckfisken i..

• emmelli

sssandy: Jag var också ett stort fan av fladderponnyerna!

Forever young: Tack ska du ha! Som jag har letat efter titeln till denna film! Ska genast försöka få tag på den.

• suzziluzen

ÅH, minnena kommer fladdrande tillbaka! Undrar om man skulle ta och försöka få tag i nån film! Man kan ju alltid skylla på att det är barnen som vill se! (inte för att jag har några än, men man lär ju planera i tid!

• mamyleine

Dom finns på tradera också. Till saken hör att dom som säljs på coop inte är orginal rösterna + ponnysarna heter inte likadant som dom gjorde i första tappningen. Därför är jag besviken på filmen jag köpte på coop.
    Så funderar på att köpa samma fast från tradera med med orginal rösterna. Jag samlar på alla mlp filmerna. men saknar 2-4 st.

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • suzziluzen

Hmm, har kikat runt lite på discshop och cdon och så, men verkar bara vara nya filmer... Hittar inte Midnattslottet eller Spöket på paradisgården... Är det fel namn eller har dom gjort nya filmer med nya titlar kanske? Nån som vet?

• emmelli

suzziluzen: Jag hittade midnattsslottet på ginza, fast bara vhs... 29 kr!!!
    Sök på "my little pony" på ginza så får du fram det.

Svar på tråden "My little pony"