Inlägg från: Wermlanspojk |Visa alla inlägg
  • Wermlanspojk

andar i drömmen?

Nej, det finns inget som pekar på att så är fallet. Hjärnan spelar oss många spratt.

Drömmar i sig är ju riktigt spännande! En del av hjärnan som spelar teater för en annan. Att vi blir genuint rädda/glada osv av historier vi själva hittar på. Det tycker jag är häftigt, men att få det till att nån (död) vi gärna drömmer om kontaktar oss när vi sover? Hehe, troligt...

• Wermlanspojk

Annican: Vi har väl alla drömmar där vi ser oss själva och andra från alla möjliga vinklar, sägandes och görandes alla möjliga (och omöjliga) saker. Vissa drömmar är mer intensiva än andra. Men jag drar för den skull inga slutsatser om att vissa av mig själv utvalda drömmar skulle innehålla någon sanning så som du beskriver.

I så fall skulle ju alla andra drömmar också kunna vara sanna, till exempel den där jag klev upp i en liten vagn dragen av en häst. Inuti vagnen fanns en fullstor idrottsarena och när jag gick ut ur den höll jag på att ramla ner för det jag klev ur var varken en vagn eller en arena utan en zeppelinare.

Svar på tråden andar i drömmen?