Hej!
Blev så glad när jag upptäckte att det finns en tråd för oss med prolaktinom, vet dock inte om den är så aktiv??? Har en, eller snarare flera frågor till er med mer erfarenhet än jag av detta. Våren 2004 började jag läcka mjölk trots att jag aldrig varit gravid eller fått barn. Via blodprov upptäcktes det att mitt prolaktinvärede låg på 999 när det bör ligga under 400. Magnetröntgen visade sedan att en godartad tumör (adenom) på hypofysen troligen var anledningen till detta. Behandling med Dostinex gjorde nivån normal (strax över 200), men eftersom en fertilitetsutredning visade att mannen hade för få spermier blev vi remitterade till Sahlgrenska för IVF. Där bytte de av någon anledning ut Dostinex mot Pravidel (En 2,5 mg-tablett dagligen)som jag åt fram till vi hade den stora lyckan att testa positivt. Fick veta att jag inte skulle medicinera under amningen och nu när jag håller på att sluta amma vet jag inte riktigt var jag ska vända mig för att få hjälp. Ska till vårdcentralen på ons för att få ett nytt recept på levaxin som jag äter för att jag har för låg ämnesomsättning, men senast jag var där upplevde jag att läkaren knappt visste vad prolaktin är för något. Helst skulle jag vilja ha en remiss till en endokrinolog, någon som har erfarenhet av någon sådan i Göteborg? Nästa år planerar vi att vända oss till Carlanderska för syskonförsök och då vill man ju gärna att förutsättningarna ska vara de bästa. Vet dessutom att en del med hypofystumör går på regelbundna synkontroller under graviditeten eftersom tumören kan växa då. Hur hade ni gjort i min situation? Just nu känns det som jag inte hör hemma någonstans, på IVF-enheten på SU går vi ju inte längre i och med att vi fick vår efterlängtade son till slut! Det här blev långt och lite rörigt, hoppas att någon orkar detta läsa! Är väldigt tacksam för svar!