• Rastafairy

Jobba i skolkök

Funderar på att efter min föreldrarledighet gå ett år på folkhögskolan i Borlänge med inriktning restaurang.

Vill sen gjäna söka till skolkök.

Jag undrar litegrann om ni vet hur man jobbar då? Vill helt undvika jobba kväll o helg som på vanlig restaurang.

• Svar på tråden Jobba i skolkök
  • HelleGbg

där jobbar man ju bara dagtid,,börjar typ vid 7-8 o jobbar till 16 ungefär..inga kvällar/helger

• Rastafairy

ok normala arbetsdagar alltså...

nån som vet vad arbetsuppgiftern aär?

disk hacka grönsaker plocka fram mm?

Är det mkt äldre som jobbar som mat"tanter" eller finns det mkt yngre med som jobbar?

Vad annars inom "matbranchen" skulle man kunna jobba med som verkar roligt..?

• Tjabo70

jag har jobbat i skolkök. Det var ett jätteroligt och varierande jobb. Jag fick göra det mesta. Ta fram allt som behvödes i matsalen. Göra sallader och även hjälpa husmor med matlagningen.Jag jobbade mellan 8.30-15.00. det var en uppehållstjänst så jag var ledig hela sommarlovet och jullovet.Bra när man som jag har barn.Har tyvärr fått sluta pga dåliga knän.

• Rastafairy

aha! Oj låter precis som de ja vill göra...nog för att de kan va tungt men hellre ett sånt jobb än ett där man bara sitter hela dagarna...

hur funkade det när du va ledig? Får man ersttning då eller?

• Tjabo70

Rastafairy:
    Ja man får lön året om.

• E l l a

Min mamma jobbar i ett skolkök. Jobbar mellan 8-16 normalt, hon har hand om all matbeställning och beställning av varor, planering, salladsbord, diskning, plock osv där. De får maten dit så de lagar inget utom pasta, potatis och ris där, ja och salladerna då. De gör även mackor och lite fika till en fritidsgård. Lönen är inte så himla bra, men å andra sidan jobbar de inte ihjäl sig (de sitter alltid och fikar när man kommer dit konstigt nog ), och som sagt har de ledigt på alla loven med normal lön.

De som jobbar på min mammas arbetsplats är runt 45 år, och en äldre på snart 60 år.

• nysignatur

Både jag och min sambo arbetar i skolkök/förskolekök. Det som är synd är att det kan vara svårt att få en heltid, vi jobbar båda deltid. Mina arbetstider är 7-13:30 mån-fre. Är ensam i köket och lagar mat till 60 barn och tio vuxna.
    Ansvarar för, planering av matsedel, inköp/ekonomi, tillagning av frukost, lunch, mellanmål och personalfika,disk, städ, mm,mm,mm....
    Angående ålder, vi är 21 år gamla.
    Det är ett superroligt jobb och vi rekommenderar det varmt!

Svar på tråden Jobba i skolkök