• Anonym (orka)

Vad ska man göra om ens partner verkar ta en för givet?

Vi har varit tillsammans i fyra år. Frågar jag om han älskar mig säger han ja. Han är gullig , tar min hand håller om mig o så bland folk, men jag känner inte att det är äkta. Han bekräftar aldrig mig. Jag tror att jag har blivit en sån stor del av hans vardag att han bara tar för givet att jag är där.

Jag får tjata om bekräftelse, han är jättedålig på det. Han vill/kan aldrig planera nåt. För det mesta är det jag som får planera allt. Han säger att han älskar mig, men han visar ju aldrig det. Jo han vill ha sex. Men jag vill bli tagen på allvar. Jag vill att han försöker för min skull.

Jag vet snart inte vad jag vill längre. Jag älskar honom men vill inte vara ensam i förhållande. Jag har dåligt självförtroende och svårt att lita på människor. Kanske spelar det in också.

• Svar på tråden Vad ska man göra om ens partner verkar ta en för givet?
  • goetjejen

Känner igen mig.. Grejen är den att vi varit tillsammans kortare tid, men jag har gjort slut... Orkar inte mer..

• turia

så blir det nog för alla i ett förhållande, en sorts slentrian. man kommer in i vardagen..
    många trivs med det medans andra ständigt vill känna sig speciella..
    prata med han?

• Anonym (orka)

har pratat med honom flera ggr. Det blir aldrig bättre. Han är skitdålig på att prata. Är så jävla trött på det . HAn har verkligen bara glidit genom livet oh fått allt serverat.kanske är det därför.

• turia

jadu, man kan ju inte heller göra om människor---svårt fall ju..
    men det låter som du vill ha ut mer av det hela...

• goetjejen

Oj, oj, låter som min "kille" (eller ja, ex).. Han pratar aldrig heller och säger jag ngt tycker han att jag ältar..

• Anonym (orka)

ja nu är det slut iallfall...När jag tog upp detta sa han att han ville tänka över vårt förhållande. Så jag antar att det är slut. Tycker bara det är jävligt konstigt att han inte ville att jag skulle åka hem för några timmar sen (vi bor inte tillsammans) och att han sa att han älskade mig två ggr precis innan jag åkte. Jag fattar ingenting. fyra år försvinner på en sekund. Kanske var detta det bästa , emn det gör faktiskt jävligt ont.

• skrattigtjej
    Anonym (orka) skrev 2006-10-08 22:49:24 följande:
    ja nu är det slut iallfall...När jag tog upp detta sa han att han ville tänka över vårt förhållande. Så jag antar att det är slut. Tycker bara det är jävligt konstigt att han inte ville att jag skulle åka hem för några timmar sen (vi bor inte tillsammans) och att han sa att han älskade mig två ggr precis innan jag åkte. Jag fattar ingenting. fyra år försvinner på en sekund. Kanske var detta det bästa , emn det gör faktiskt jävligt ont.
    vadå ha ni gjort slut?
    elle vill du göra slut?
    e du med honom nu?
    hur känne du nu?
    massa frågor.. men frösöker att ge dej råd utifrån dem svar ja får
    Emmy
  • Anonym (orka)

Nä jag ville inte göra slut men han gjorde precis slut. Det hade säkert aldrig hänt om jag inte tagit upp det. Jag sa till honom som jag kände att han aldrig bekräftade mig o så. Jag fattar ingenting nu vill han tänka, men vi vet ju alla hur det kommer sluta.

• skrattigtjej
    Anonym (orka) skrev 2006-10-08 22:53:14 följande:
    Nä jag ville inte göra slut men han gjorde precis slut. Det hade säkert aldrig hänt om jag inte tagit upp det. Jag sa till honom som jag kände att han aldrig bekräftade mig o så. Jag fattar ingenting nu vill han tänka, men vi vet ju alla hur det kommer sluta.
    Men hallå d ee inte säkert han gör slut?
    han ha inte bekräftat de?
    e du säker på att han menar de?
    att du kanske överaskade honom
    han kanske inte viste vad han skulle svara????
    elle du känne ju han bäst
    ja e här om du vill prataa
    Emmy
  • skrattigtjej

ts de jag mena e att om han verkligen älska dej så tror jag inte han kasta bort eran 3¨år ihop.,. ja tror du måste prata mer med honom.. för killa e trögg fattade

min kille trodde ja ville göra slut när ja sa att han underskattade mej och ja ville ha mer uppmärksam osv.. om han fick mkt ville ja ha tebax.. och han blev som din, han gjorde slut i 4h och vi e e ändå sambos.. men vi löste de''

och d kom fram att han va rädd att ja inte vågade göra slut och först sa han han skulle tänka på vårt förhållande sen sa han de va slut efter ja frågade om de va de..

sen pratade vi på natten lång och d kom fram att han misstolkade mej,.

så ta ett snack med din kille tycker ja

Emmy
Svar på tråden Vad ska man göra om ens partner verkar ta en för givet?