Inlägg från: Soffen |Visa alla inlägg
  • Soffen

Hur botar man nageltrång själv?

Ja, det undrar jag. Jag promenerade omkring i de franska Alperna i för små pjäxor i en veckas tid i mitten av januari och har sedan dess haft grymt ont i mina stortånaglar. Ett tag var de tom svarta *urk* men de trillade inte av. Nu har de rätt färg men växer inte direkt rakt *aj aj aj*.

Går det att behandla nageltrång själv på ngt sätt? Vad ska man tänka på, ska man klippa på ngt särskilt sätt?. Det känns lite jobbigt att gå till doktorn för detta lilla, även om det gör väldigt ont.

• Svar på tråden Hur botar man nageltrång själv?
  • Soffen

Måste det vara infekterat för att det ska kallas för nageltrång? Min nagel ser fin ut, förutom att den växer rakt in i tån. Men ni har nog rätt, man kanske bör gå till ngn som kan fötter bättre än jag

• Soffen

Uj, vad läskigt. Lite skrämd bli jag nog ändå...
    *lovar att inte mixtra mera*

• Soffen

Så har ju jag också gjort...sedan februari, och senast för en kvart sen, illa.

• Soffen

Tack för alla råd. Kanske hinner jag få dem fina redan innan nästa skidresa innan jag sabbar dem igen, hehe

• Soffen

Mimmi 1: Absolut, tack för rådet. Jag inser visst nu att det kanske inte är ett så "litet" problem som jag först viftade bort det som. Jag lovar att lyda alla uppmaningar i tråden

• Soffen

Det blev bättre ett tag, men sämre sen igen. Det slutade med VC där jag fick penicillin mot infektionen. Nu börjar det äntligen bli bra igen. Det ska bli skönt att slippa traska runt i gummistövlar eftersom alla andra skor har gjort ont. Det är tur att det har varit så regningt den senaste tiden

• Soffen

Efter lång tid har jag nu idag opererat tån. Det "lilla" problemet blev med andra ord ganska stort. Tänk att en sketen skidsemester skapat så mycket problem. Vi borde ha åkt till Kanarieöarna ist! Nu hoppas jag bara att det läker fint och att jag aldrig behöver dras med denna smärta igen. Fy för nageltrång!!!

Svar på tråden Hur botar man nageltrång själv?