• firiona

min kanin är dålig, Hjälp!!

Min älskade kanin varken äter, dricker eller går på toa, var hos veterinären igår med henne, och fick antibiotika. Hon är endast 1 år och 4 månader, har matat henne med vatten och yoghurt, men magen och kisseriet verkar inte komma igång, är det någon som har några tips? Hon är väldigt slö och ligger mest hela tiden, vilket är inte likt henne.

• Svar på tråden min kanin är dålig, Hjälp!!
  • lill annica

kolla att tänderna inte e för långa

• firiona

Tack såå jätte mycket för tipset, har inte kunnat sova inatt, är så orolig för min älskade kanin

• annroll

lill annica: Borde inte vet sagt de isf? Fast de är inte alla så bra, de missade de hos en av mina kaniner..

Fast du TS, jag tycker du ska ta henne till vetrinären igen.. När kaniner visar att de inte mår bra, så är de oftast väldigt båttom!! var väldigt nära att förlora min hona, och hade gjort de om jag inte åkt in med henne. de va iaf va de sa. o så sa de att de är ganska illa när de visar att de mår dåligt.

fick avliva en annan kanin för att de va liksom försent.. så mitt NYA tips är, åk in med henne! Fort!

• firiona

nej, har ca 16 mil till det närmaste blå stjärnan, jag ska höra av mig till veterinären igen!!

• ullek84

Ser att du redan fåt många bra tips men delar med mig av mitt endå=)När min kanin hade samma symtom,fick jag tipset (av blå stjärnan)att blanda lite druvsocker och vatten och mata med det!

• annroll

Ja, hör av dig till Vet.. men fort. Kanske åka dit? Asså, vill inte skrämma dig, men desssa symptom som din kanin har nu, hade min med.. och när jag kom in med honom var de försent... MEN de behöver ju inte vara de i ditt fall.

Men är de magen så testa de tips du fått, samtidigt som är de akut så hjälper de säkert inte. De bästa e att åka in med honom.

• firiona

hon har börjat komma igång med magen så smått nu, men verkar fortfarande inte ha någon apptit, har gett henne lite morotspure, annansjuice och ersatt blandfodret med pellets, så jag håller tummarna på att det ska hjälpa.

• lill annica

annroll sorry!men jag hade inte läst allt innan jag skrev.

hur är det med henne?

• annroll

lill annica : Var ej menat som kritik... förlåt om de verkade så!! :)

Ja, TS, hur är de med din kanin??

• firiona

kaninen är bättre, skönt att känna att ni bryr er :) men vår kattunge är väldigt på henne, vet inte riktigt vad jag ska göra...

• firiona

det går inte att ha dom i samma rum för de flyger på varandra... Va gör man...

• ThisIsMe

Du får låta bli att ha dem tillsammans. Ska katten vara lös i hela huset så får väl kaninen sitta i buren under tiden.

Svar på tråden min kanin är dålig, Hjälp!!