• apeln

Tjejer GÖR Cellprov!!

Jag är en av dom som är glad att jag till sist tog cellprovet. Blev gravid förra december och fick frågan om jag ville ta cellprov i samband med grav. undersökning. javisst, varför inte. tog det och voila, har cellförändringar. fick ytterligare en undersökning i mars, men dom kunde inte röra så mkt pga barnet. Dock en operation inplanerad. Nu sitter jag här, väntar på operation i december. Så tjejer, gör cellprovningar. Desto tidigare man märker dom desto större chans att skrapa bort det som kan utvecklas vidare.

• apeln

är det inte vart 4:e år eller är det nått annat jag tänker på??

• apeln

Som Snulan sa:
    men man får ju tänka att gud vilken tur att man inte redan blivit med barn....för då kan de ju inte operera å då skulle man ju gå hela graviditeten å fundera på detta, hur det skulle utvecklas och sånt...alternativt avsluta graviditeten (usch, hemska tanke)

Jodå, mig upptäckte dom det på i våras, då var jag nygravid. Vi behöll barnet dom har ej fått peta så mycket på mig, men snart skall jag in på operation. Har funderat och funderat på detta hela sommaren lång.

Någon som vet hur stor chans man har att kunna få ett barn efter op. detta har varit min största oro???

• apeln

Toppen att man kan bli gravid igen efter denna operation. Fick just en tid till överläkare för operations diskussion. Om två veckor. Hu vad nervöst

Svar på tråden Tjejer GÖR Cellprov!!