Inlägg från: Avelyn |Visa alla inlägg
  • Avelyn

Tjejer GÖR Cellprov!!

Håller absolut med om att det är viktigt att göra cellprov. Mitt allra första cellprov visade på cellförändringar. Jag var 23 år. Fick genomgå konisering. De kapade en bit av livmodertappen om jag fattade det rätt. Blev gravid lika lätt efteråt. Påverkade inte graviditeten heller. Prover efteråt har inte visat på fler förändringar. Men skulle aldrig låta bli att gå vid kallelse.

• Avelyn

Mina cellförändringar kom från Hpv som det kallades. Det stod på ett papper efteråt som kom i brevlådan. Så mycket jag velat veta när jag drabbades. Men inget fick man veta. Bara att det inte var någon fara, de var borta efter koniseringen. Inget att oroa sig för. Nu stod det för ett tag sedan om Hpv i en tidning. Om man hade haft sådana förändringar skulle man löpa större risk för att drabbas av cancer längre fram i livet. Om det var en seriös artikel eller ej vet jag inte. Borde de inte informerat om det om så varit fallet ?

• Avelyn

Superbra info! Tack Orzia och julmusten jag har superbra hälsa och mina cellförändringar är borta. De senaste årens prov har varit fina. Är bara cancernojig. Kanske beror på att jag i skolan gjort ett stort arbete i ämnet. Bra och viktig tråd.

• Avelyn

Mamma Gumsegos, Jag har också haft cellförändringar och blivit koniserad. Jag kan inte heller påminna mig om att jag kände att jag hade cellförändringar. Jag kände inte av dem alls. Koniseringen i sig gick jättebra med. Inga smärtor eftersom jag fick bedövning. Jag var vaken under min konisering och läste skvallertidningar när de höll på. Fick lugnande tablett innan mot min oro. Det var inte alls så illa som jag föreställt mig. Lycka till Kan säga att jag gjorde min konisering för ett antal år sedan och jag har inte haft några cellförändringar sedan dess och har fött barn efteråt.

Svar på tråden Tjejer GÖR Cellprov!!