Inlägg från: mammas gumsegos |Visa alla inlägg
  • mammas gumsegos

Tjejer GÖR Cellprov!!

orzia1
    Du verkar ha koll på en hel del kring cellförändringar därför vänder jag en fråga eller tusen till dig.

Jag har cellförändringar, var in på mitt livs första prov och fick en akuttid till op efter koll med mikroskop eller vad det heter. Skall göra en konisering och dom skall skrapa. Dom ger mig inen info utan jag ahr fått snoka här och på andra sidor vad detta var.

Efter min förlossning har jag haft smärtor, påminner om kraftiga menssmärtor, i livmodern. Kan detta bero på cellförändringarna??

Gyn. kunde ju inte säga hur långt det gått med mina cellisar innan jag ligger på op.

• mammas gumsegos

Då kan det vara något annat jag känner. Har ej fått tid för fortsatt utredning utan skall tydligen in på operation nu nästa månad. Skall in på prov tagning osv den 4.

Vet ej vilken grad jag har av cellförändringar.

• mammas gumsegos

Hejsan Lejanna

Jag fick oxå göra en mikroskopisk undersökning, fick svar direkt då. Att det skulle bli op. efter grav.

Jag skall fråga överläkaren den 4:e om smärtan kan ha samband med cellförändringar. Han borde ju veta.

• mammas gumsegos

Hejsan!

Smärtan har inget med cellförändringarna att göra med, men det kan ha att göra med att livmodern ställer tillbaka sig efter förlossning. Alla känner inte detta men det kan ta upp till 6 mån. för den att återgå.

• mammas gumsegos

Nu är tiden inne för konisering, den 12 januari smäller det. Hjälp så nervöst.

Svar på tråden Tjejer GÖR Cellprov!!