Inlägg från: Snulan |Visa alla inlägg
  • Snulan

Tjejer GÖR Cellprov!!

Ja för f-n gör det!!! Jag hade förändring som jag opererade bort...nu ska jag gå 1gång/år

sprak å fest å färg *klapp klapp* i vårt Fraggelberg!
  • Snulan
    Nilla skrev 2006-10-10 15:21:56 följande:
    jag går när jag känner mig mogen för det ...min bm tyckte det var ok
    vad menar du med att vara "mogen" för det?Fundersam
  • Snulan
    Nilla skrev 2006-10-10 15:39:26 följande:
    Jag klarar inte sånt just nu...så jag får göra det när jag är mogen för dte
    Ok...tolkar det som att du mår diligt över nåt...men vill bara säga, som ett gott råd :skjut inte upp det för länge...mitt hade gått till 3:e stadiet där det är störst risk att det utvecklas till cancer om man inte tar bort det å det går fort att komma till 3:e stadiet...
    Kram!
  • Snulan
    diligt = dåligt såklart
  • Snulan
    Nilla skrev 2006-10-11 13:40:27 följande:
    Man gör det vart femte år va?
    Var TREDJE år! Ring absolut å kolla upp det med gyn...
  • Snulan
    Nilla skrev 2006-10-11 14:08:52 följande:
    jaha ja då borde jag kanske få en kallelse snart men jag går nästa gång igen i stället.
    vänta INTE till 2008 bara är ju jättelångt dit! Tro mig....du vill inte göra en operation "i onödan" för att du skjutit upp provet. (Självklart drabbar det inte alla men det är ju såååå lätt å snabbt att göra dessa välmenande test)
  • Snulan
    Nilla skrev 2006-10-11 14:38:10 följande:
    Må vara viktigt men vad gör man när man har skräck för att gå till bm.
    Då kan man tänka att det är lättare att gå till 1 bm som gör 1 prov ist för ett eventuellt återbesök med knipsprover och en möjlig efterföljande operation alternativt utvecklad cancer om man skjutit upp nåt för länge...
  • Snulan
    Jaylin: det var samma för mig...gjorde en operation i maj...så vi fick avbryta våran "verkstad"... men man får ju tänka att gud vilken tur att man inte redan blivit med barn....för då kan de ju inte operera å då skulle man ju gå hela graviditeten å fundera på detta, hur det skulle utvecklas och sånt...alternativt avsluta graviditeten (usch, hemska tanke)

Tyvärr så gör det ju lite ont när de tar vävnadsprover...det ska jag inte ljuga om...och det är ju inte en dröm med operationen heller...men jag är jätteglad att de upptäckte detta och att jag nu får gå på kontroller regelbundet....för jag hade cin-3 som är det sista stadiet innan cancer och som alltså har störst chans att utvecklas till cancer...så det man får göra för att slippa det känns efteråt som en liiiiten grej jämfört med vad som skulle följt efter en utveckling av förändringen.

Skicka gärna till min inbox om du har några mer funderingar...

*Kram*
  • Snulan

apeln: som orzia sade...ingen påverkan alls på att kunna skaffa barn. Det enda kan vara att man får gå på ett par extrakontroller för att kolla så livmodertappen inte börjar öppna sig för tidigt...

• Snulan
    Mudd skrev 2006-12-06 13:45:50 följande:
    Jaylin, Vad konstigt! Min läkare sa att man inte alls skulle ha problem att bli gravid med cellförändringar, att det alltså inte hade någon som helst påverkan. Vad gäller egentligen?Väntar fortfarande på besked från mitt senaste cellprov för en månad sedan.
    Det är inga problem för att blir gravid efter man opererat bort cellförändringar...jag är det nu op i Maj i år. En annan kompis ska ha i Mars och hon gjorde också op i April i år
    MEN man ska inte bli gravid när man har förändringarna...för då kan de inte operera om det behövs och då kan det utvecklas till cancer
  • Snulan

P.S
    fredag 24/11 fick jag brev efter mitt återbesök att cellprovet var normalt denna gång...på söndagne 26/11 plussade jag *lycka* som om det var meningen...för om jag inte fått tillbaka svaret hade jag säkert gått å funderat på om det skulle bli några problem...

• Snulan

Jaylin: tor de sade ca 4veckor förbud till mig...

Svar på tråden Tjejer GÖR Cellprov!!