Tjejer GÖR Cellprov!!
Hej!
Vilken bra tråd! Har själv haft cellförändringar som jag fått operera bort (konisering) för två år sen. Var förra veckan på ny koll och väntar nu på resultatet...
Hej!
Vilken bra tråd! Har själv haft cellförändringar som jag fått operera bort (konisering) för två år sen. Var förra veckan på ny koll och väntar nu på resultatet...
Hej!
Jag hade cellförändringar och gjorde en konisering för två år sedan. Jag har funderat på en sak angående detta; innan koniseringen hade jag i ca ett års tid mellanblödningar varje månad. Efter koniseringen upphörde mellanblödningarna på en gång. Dessutom blev mensen mkt kortare, innan blödde jag ca fem dagar men efter endast i tre. Kan det varit pga cellförändringarna som jag hade mellanblödningar?
Nu har jag slutat med p-piller och blöder mkt mer (men inga mellanblödningar).
Jaylin, Vad konstigt! Min läkare sa att man inte alls skulle ha problem att bli gravid med cellförändringar, att det alltså inte hade någon som helst påverkan. Vad gäller egentligen?
Väntar fortfarande på besked från mitt senaste cellprov för en månad sedan.
När jag gjorde mitt senaste cellprov sa jag till läkaren att jag försökte bli gravid och hon sa bara lycka till och att om provet skulle visa att jag hade cellförändringar och samtidigt blev gravid så skulle det inte vara någon fara för man kunde vänta med op tills efter förlossningen. Cellförändringar påverkar, enligt henne, inte heller möjligheten att bli gravid.
Det tar ju flera år (ca 10) för cellförändringar att utvecklas till cancer så nio månader bör man väl kunna vänta? Fast det beror ju kanske på hur länge man har gått med dem då? Jag som testat negativt förra året vet ju att mina eventuella cellförändringar inte är mer än högst ett år gamla...
mammas gumsegos,
Det går säkert bra! Lycka till!
Sussie 87- Man blir kallad första gången vid 23. Jag vet inte om man kan göra det innan, ring till Ungdomsmottagningen och fråga!
Jaylin- Tre veckors bad- och sexförbud fick jag (tråkigt eftersom jag var utomlands då och ville bada). Det blödde ganska länge oxå efteråt, kommer inte ihåg exakt hur länge men ca två veckor (dock inte så mkt i slutet).
Har fått svar på mitt prov nu. Cellprovet visade inga cellförändringar, däremot vävnadsprovet visade lätta cellförändringar men läkaren sa att vi skulle låta det vara och kolla upp igen om ett år då de troligen läkt ut av sig själva...